העבדות וחוסר הדת

העבדות וחוסר הדת

העבדות וחוסר הדת
العبودية واللادينية باللغة العبرية

تأليف : د. عبد الرحمن بن عبد الكريم الشيحة
המחבר :  עבד אל-רחמן בן עבד אל-כרים אל שיח'ה

 

المركز الأوروبي للدراسات الإسلامية
EUROPEAN ISLAMIC RESEARCH CENTER (EIRC)
המרכז האירופי ללימודי האיסלאם

 
www.islamland.com

 


העבדות וחוסר הדת
العبودية واللادينية باللغة العبرية


המחבר :  עבד אל-רחמן בן עבד אל-כרים אל שיח'ה

EUROPEAN ISLAMIC RESEARCH CENTER (EIRC)
המרכז האירופי ללימודי האיסלאם

תרגם מערבית: חמדי עומראן
עריכה : אחמד עבד אל-מקסוד


 
www.islamland.com

 
 
תוכן העניינים

 

הקדמה............................................................................................................ 5
הקוראן והתפיסה ההוליסטית של היקום................................................................. 9
תחילת בריאת האנשים....................................................................................... 9
החוכמה מאחורי בריאת האדם........................................................................... 13
השלבים של המין האנושי.................................................................................. 15
הראיות השכליות על תחיית המתיים בקוראן הקדוש............................................... 17
הצורך של הבריאה לאלוה.................................................................................. 23
ההוכחות השכליות המעידות על ייחודו של אללה................................................... 26
העבדות באיסלאם............................................................................................ 27
הקשר הישיר בין העבד לבין אלוהיו..................................................................... 31
המבוא לעבדות האמתית.................................................................................. 32
היוחוד העולמי................................................................................................ 34
הסיבות של העבדות לאלים מבלעדי אללה........................................................... 39
החומרה של עבודת אלים מלבד אללה יתעלה....................................................... 45
האמת של האלים שנעבדים מלבד אללה.............................................................. 46
הפסוקים של הקוראן הקדוש הבהירו לנו את דבר האלים שאר העבדים מלבד אללה דרך שתי עובדות.....................................................................................................48
העובדה של האלים אשר נעבדים מבלעדי אללה ביום הדין.......................................51
הרווחים של עבודת אללה יתעלה לבדו.................................................................52
חזרה למקור.....................................................................................................63
קריאה.............................................................................................................64
סיום............................................................................................................... 66
 
הקדמה
השבח לאללה אשר שלח את הנביא מוחמד עליו ברכה ושלום כדי לבשר ולהזהיר את האנשים בעודו קורא לעבודת אללה יתעלה.
קראתי את ספרו של ד"ר עבד אלרחמן בן עבד אלכרים השיחה ונהניתי בכל שורה בספר זה אשר מטפל באחת הבעיות החמורות ביותר בזמן הנוכחי שהיא סוגיית ההתרחקות מעבודת אללה יתעלה שבאה כתוצאה של סיבות רבות, כגון חוסר דת כמו קהלות המיזותאיזם, האתאיזם, האגנוסטיות, הדאיזם, וגם לסבות רגילות, האנשים בימים אלה שמרו על הרגלי חיים מתבססים בעיקר על העבודה, ההון, והבנים, ועסקו בתאווות והתשוקות והתרחקו מאללה יתעלה ריבון את העולמים. לגבי אגנוסטיציזם, אני נפגשתי עם הרבה אנשים אשר מאמינים  באגנוסטיציזם והבהרתי להם  כי סירבו את כל הדות בשל שחושבים שאין בדות האלה הכוחות המאמתיות והאמינו בנוכחותו של אלוה ליקום הזה, אלא שאומרים שהאלוה זה נפרד מהאנושות, כך הם בסיסו דת מיוחדת להם שאינה דת אלוהית ומצאו כי הגורם המשותף ביניהם הוא שכולם באו מרקע לא איסלאמי, לכן הם שפטו את האיסלאם בטעות על ידי הקריאה בנצרות.
האגנוסטיות לא שללה בצורה מוחלטת את קיומה האפשרי של יכולת אלוהית ואומרים שאין באפשרות האדם והמדע להוכיח את קיומו של אלוה כל עוד אין ביכולתנו לקבוע את מקורו של המין האנושי. אלא שהם האמינו בתורת האבולוציה וטענו כי מזה 600 מילונים שנים האדם היה מפלגי הקופים ועשו את זה לאימונה חזקה אפילו אם ההוכוחות המדעיות הכחישו את זה, למרות שהפיצוץ הקמבריוני, מאובנים ומדעי הגיולוגיה הכחישו את הטענה הזה. והוכיחו כי עץ המינים הפוכה וכי המינים אינם מתפתחים אלא שעומדים להיכחד, שהפיצוץ הקמבריוני, מאובנים ומדעי הגיולוגיה הוכיחו גם כי האבולוציה תהיה בתוך המין היחיד ולא בין הפלגים, החיידקים התפתחו לחיידקים ולעולם לא נראה את הדגים מתפתחים לבעלי חיים פראיים, הקוראן הקדוש דיווח לנו על האבולוציה מזה 1400 שנים, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:"הן הוא ברא אתכם שלב אחר שלב " (סורת נוח: 14), כדי להדגיש כי היקום הזה נברא בשלבים, הילד הופך לגבר וגורי אריות הפכו לאריות בעלי נבים, התאוריה של דרווין לא תהיה למדע בשביל שתאוריה זו לא מקבלת את התצפית או הניסוי המדעי  עד שיפול תחת הגישה המדעית. מי שאומר כי הדתות אינן קיימות וכי היקום כפוף רק לחוקי הפיסיקה, אנחנו אומרים לו, מי  כתב את החוקים הקוסמיים האלה, החוק הוא סתם  תיאור, החוקים של ניוטון לא יצרו את הגרוויטציה מכוון שהחוקים לא יוצרים כלום כמו שאי אפשר לאסוף כסף ממשוואות מתמטיות.ואין סתירה בין האמונה באללה לבין הפרשנות של חוקי הפיזיקה של היקום, החוק לעולם לא יהפוך ליוצר או יגרום לברוא דנ"א אנושי במקרה.
תפילה מעומק הלב לחזור לדתו של אללה.
ישנם אנשים אשר הכחישו את הפולחן של אללה יתעלה בטענה שלמה אללה יתעלה מענה את האנשים ביום תחיית המתים וכי זה סותר את תואר הרחמים האלוהי. אנו אומרים אז למה אתה מענה  מי שמסיג גבול או תוקף את הרכוש והנסכים שלך.האם לא איימתה להעניש אותו או לתובע אותו בבית המשפט על המשעיים הפליליים שלו. האם אי פעם  לא קראת שדלתות הרחמים פתוחות לחוזרים בתשובה, אני נשבע באללה יתעלה שלא ישאר באש גיהינום אף אחד מחוץ אלה שמסרבים לעבוד את אללה יתעלה.אתה אומר: זה עוול ש הלוויתנים אוכלים את הדיג, אנו אומרים  שלולא ש הלוויתנים אוכלים את הדיג היו השווקים מלאים בדגים דבר שמביא לשבוש המערכת האקולוגית ולהתמוטות ההרים וכדור הארץ, כל דבר ביקום הזה מתרחש בדייקנות ולסיבה שאללה לבו יודע, קורא יקר  תזור לאללה יתעלה ועקב אחרי הדרך הנכונה שהיא הדרך של השליחות החותמת לכל השליחיות שאללה הוריד על הנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום חותם הנביאים והשליחים.
אחמד אל-אמיר
המרכז האירופי ללימודי האיסלאם  
אתונה – יוון

 

בשם אללה הרחמן הרחום

השבח לאללה ישתבח שמו ויתעלה והברכה והשלום על הנביא מוחמד ועל בני משפלתו ועל חבריו, קוראים יקרים אנו מזמינים איתכם להבחין בהוראות של דת האיסלאם הבנויות על דרך אלוהית זו שאללה הבהיר לנו ולא במעשים של המוסלמים עצמם.  

עבדות לאללה יתעלה טבע האנושי אשר נמצא באנשים שאי אפשר להיפרד ממנה בכל דרך  כלשהי, עבדות אללה מסתעפת לשני דברים הראשון שהאדם יהיה עבדו של אללה יתעלה לבדו שנכנע לו בכל דבר,אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אמור, את אללה אני עובד בייחדח לו את דתי* עבדו לאשר תרצו זולתו. אמור, ההולכים לאבדון הם אלה אשר ביום תחיית המתים ימיטו אבדון על עצמם ועל בני משפחותיהם. אכן אבדון מוחלט הוא.* רבדים של אש יהיו מעליהם ותחתיהם. זה הדבר אשר בו יחריד אללה את עבדיו, הוי עבדי, על כן אותי היו יראים." (סורת החבורות:16-14).

או יהיה האדם עבדו של אחד האלילים, הפסלים או כסף הדבר שגורם לעצב רוחו ולבו ויפסיד את העולם הזה והעולם הבא, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הראית את הלוקח לו כאל את משוגת לבו? התעהו אללה ביודעין ואטם את אוזניו ולבו, ושם כסות על עיניו. מי יכול להחזירו אל דרך הישר אחרי אללה? האם לא תיזכרו?"(סורת גבעות החול:23).


 סייד קוטב יהי זכרו ברוך אומר: עבדות היא דבר הכרחי, העבדות הזו אם לא התיתה לאללה יתעלה תהיה לזולתו, העבדות לאללה לבדו משחררת את האנשים ועושה אותם חופשיים ומכובדים בעוד שעבדות לזולת אללה יתעלה מאבדת את האדם ההומניטריות, הכיבוד, החירויות והמעלות שלו ואת הכסף ואת האינטרסים חומריים בסופו של הדבר.

העבדות היא מקרה של שפלה וכניעה נטולת אהבה מקשרת את העבד לאדונו,  העבדות במובן זה שנואה עבור אותו ועושה את זה מתעבה באוזן של הדיון,  הדעה הזו כוללת את  הגאווה והכבוד והחופש כאשר תהיה לאללה יתעלה בורא את היקום והיוצר שלו, דת האסלאם באה עם חופש אמיתי שאפשר להשיגו על ידי העבדות לאללה יתעלה לבדו, העבדות הזו מסדירה את  החיים ללא עוול, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אללה מצווה עליכם להשיב כל פיקדון לבעליו ולשפוט בין האנשים משפט צדק. מה נאים הדברים שאללה דורש מכם, ואללה שומע ומבחין"(סורת הנשים:58).
 
 דת האסלאם אסרה את אכילת את הממון של האחרים בלא צדק, אללה ישתבח שמו ויעתלה אמר בקןראן הקדוש:" הוי המאמינים, אל תאכלו איש את ממון אחיו בלא צדק – אלא אם תהא זו עסקה אשר תסכימו עליה, ואל תהרגו איש את אחיו. אללה רחום עמכם תמיד."(סורת הנשים:29).

דת האסלאם אסרה את  הריגת את הנפש, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " והם אשר לא יתפללו לאל אחר זולת אללה, ולא יהרגו את הנפש אשר אסר אללה, בלתי אם במשפט צדק, ולא ינאפו – העושה זאת יבוא על עונשו" (סורת הפורקאן: 68).
 
האיסלאם ציווה את המוסלמים להשיב כל פיקדון לבעליו, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:"תעבדו את אללה ואל תשתפו עמו דבר, ותטיבו עם ההורים, עם הקרובים, עם היתומים, עם השכן הקרוב ועם השכן הלא קרוב, עם החבר ועם עבדיכם, אללה אינו אוהב היהיר והשחצן" (סורת הנשים:36).

 דת האסלאם מוחלת את החטאים של החוטאים,  אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:"נהג בחמלה וצווה לנהוג כראוי וסור מעל הנבערים מדעת"(סורת ממרום החומה:199)

בימים אלה אנשים משתדלים באופן קבוע להשיג את החירות המזויפת ורוצים לעשות מה שבא להם ללא התחייבות בניגוד למוסלמים שאינם רוצים חופש במובן הזה, אלא שרוצים את החירות אשר מקרבת אותם לעבדות לאללה ישתבח שמו ויתעלה שמעבירה אותם לחופש אמיתי, בני האדם יכולים להשיג את החירות הזו רק דרך העבדות האמיתית שהורדה מעם אללה יתעלה על השליחים של אללה יתעלה אשר נשלחו לבני האדם כדי לחדש את הדת שלהם ולהחזיר אותם לדרך הישרה של אללה הבורא, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו  הנשגב:" הקמנו בכל אומה שליח למען יאמר, עבדו את אללה ורחקו מן השיקוצים. כמה מהם הנחה אללה, ועל אחרים נגזר בצדק לתעות. קומו והתהלכו בארץ וראו מה היה סופם של המכחישים" (סורת הדבורה:36).

החופש המוחלט במובן המערבי בימינו היא, למעשה כאוס שבו העשירים מדכאים את העניים, החזקים מדכאים את החלשים, בכאוס הזה מאבדים את הזכויות וחובות, זו היא החופש והשלטון  של הג'ונגל, אללה יתעלה הכחיש את אלה אשר עזבו את פולחנו והתירו את הרסן לרצונות וגחמות שלהם. אללה ישתתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הרבינו את זרעם של בני אנוש ושדים למען גיהינום. לב להם ולא יבינו, עיניים להם ולא יראו, אוזניים להם ולא ישמעו. לבהמות נדמו, והם תועים אף יותר. הללו לא יעלו דבר בדעתם ." ( סורת ממרום החומה: 179) .  


הבעיות שאנחנו חווים היום בעולם כגון הדיכוי, המלחמות והמשברים הכלכליים, החברתיים והפוליטיים באו כתוצאה של ההתרקות מהעבדות האמיתית לאללה יתעלה אשר הוריד לנו את ההוראות שמשיגות את הטוב והאושר לפרט ולחברה בעולם הזה ובעולם הבא, אלא שהאנשים החליפו את ההוראות האלה בחוקים אנושיים הבנויים על פי גחמות פוליטיקאיות, אישיות ופוליטיות אשר גרמו להם להגיע למצב זה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו  הנשגב:" האם מי שברא איננו יודע? הוא אנין הדעת והמכיר כל דבר לפני ולפנים"(סורת המלכות:14).


 הקוראן והתפיסה ההוליסטית של היקום

אחד הדברים שהמחשבה האנושית עסקה בהם לאורך דורותיה היא סוגיית בריאת היקום והגיעה לתוצאות שאינם אלא ספקולציות שאינם נובע מהיגיון ושכל כיוון שלא יכלו להגיע לאמת, הקוראן הקדוש הבהיר לנו רצף הגיוני ורציונלי דרך הפסוקים הקוראניים אשר נותנים תשובות לשאלות של השכל האנושי לסוגייה זו ומוסיפים תחושה של ביטחון ושקט נפשי. הפסוקים הקוראניים מבהירים כיצד התחילה בריאת היקום כולל את תכלית הבריאה  והסיום והסוף שלו.

תחילת בריאת האנשים

אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב :" הוא ראשון והוא אחרון, הוא נגלה והוא נסתר: כל דבר הוא יודע" (סורת הברזל:3).

אללה יתעלה אמר גם :" אמור, הוא אללה אחד,* אללה לעד,* לא ילד ולא הולד,* שווה לו אין גם אחד" (סורת טוהר האמונה:4-1).

אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר גם בקוראן הקדוש על עצמו גם "האם לא יראו הכופרים כי השמים והארץ היו מקשה אחת, ואנו קרענו חלל ביניהם, ויצרנו כל חי מן המים? הלא יאמינו ? " (סורת הנביאים: 30).

הנביא מוחמד עליו ברכה ושלום נשאל על האמת של היקום הזה כאשר באה אליו משלחת  מבני תימן ואמרו לו: אנו באנו אליך כדי ללמוד את הדת ולשאול אותך על תחילת היקום הזה, הנביא מוחמד עליו השלום אמר: היה אללה ולא שום דבר אחר לפניו, הכס שלו היה מעל המים, והוא אז ברא את השמים ואת הארץ וכתב הכל ספר"(מסופר על ידי בוכארי).  


אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " האם לא יראו הכופרים כיהשמים והארץ היו מקשה אחת, ואנו קרענו חלל ביניהם, ויצרנו כל חי מן המים? הלא יאמינו?" (סורת הנביאים:30).
אללה ישתבח שמו ברא את השמים ואת הארץ והיו בתחילת הדבר בתחילת הבריאה, השמים והארץ היו מקשה אחת, לאחר מכן אללה יתעלה ברא שבעה רקיעים ושבעה שככות במעמקי האדמה. אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בקוראן הקדוש "הוא מחולל השמים והארץ, ובהחליטו לחולל דבר, רק יאמר לו, הי והיה" (סורת הפרה: 117).
אללה יתעלה ברא את אדם הראשון עליו השלום אביהם של כל בני האדם בגן עדן וציווה את המלאכים להשתחוות לו למעט את אבליס אשר סירב להשתחוות לאדם עליו השלום ושנא את אדם שאללה יתעלה כיבד אותו  ועדיף אותו על פני השטן, זו היתה התחילה של האיבה בין בני האדם לבין אבליס אביהם של השטנים.
אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב: " ריבונך אמר למאלאכים, עומד אני לברוא אדם מטין.* כאשר אעצב את גופו ואפח בו מרוחי, השתחוו לו אפיים ארצה.* המלאכים השתחוו כולם כאחד,* ורק אבליס נמלא שחץ והיה בכופרים.* אמר (אללה), אבליס, מה מנע בעדך להשתחוות לאשר בראתי במו ידי? האם בן שחץ אתה, או שמא מתמרד?* אמר, טוב אני ממנו: אותי בראת מאש, ואותו בראת מטין.* אמר (אללה), אם כך, צא מכאן, כי ארור אתה.* מקולל תהיה מלפני עד יום הדין, אמר, ריבוני,תן לי ארכה עד היום אשר בו ייעורו המתים.* אמר (אללה), בזאת ניתנת לך ארכה* עד יום המועד הידוע" (סורת צ.: 82-71).

לאחר שאללה יתעלה ברא את אדם הראשון עליו השלום הוא ברא את אשתו חווה מצלעותיו השמאליות כדי שיכולים להתרבות, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בקוראן הקדוש: " הוי אנשים, היו יראים את ריבונכם אשר ברא אתכם מתוך נפש יחידה, וברא מתוכה בת- זוג, והפיץ משניהם אנשים ונשים לרוב. היו יראים את אללה אשר בשמו תבקשו זה מזה, ושמרו על חובתכם לקרובי משפחה, כי אללה צופה בכם" (סורת הנשים:1).

אדם הראשון וחווה עליהם השלום גרו בגן עדן לפני ירידתם על פני האדמה לאחר שאכלו מהעץ שאללה אסר עליהם,אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " אז אמרנו, אדם, זהו אויב לך ולאשתך, על כן הישמרו פן יוציאכם מגן עדן, ואז תתייגע למחייתך.* כאן מובטח לך כי לא תערב ולא יחסר לך לבוש,* ולא תצמא ולא תכה אותך השמש" (סורת ט.ה:119-117).

אללה ישתבח שמו אומר בספרו הנשגב: " אמרנו, הוי אדם, שכון אתה ואשתך בגן, ואכלו שניכם מפריו בשפע מכל אשר תרצו, אך אל לכם לקרב אל העץ הזה פן תהיו בני העוולה. * ואולם השטן הסיט את שניהם מעליו והוציאם מכל  אשר היו שרויים בו. אמרנו, רדו והיו אויבים זה לזה, ובארץ תשבו ותתענגו זמן- מה. * אדם קיבל מילים מעם ריבונו, והוא שב מכעסו עליו, כי רוצה הוא בתשובת עבדיו ורחום. * אמרנו, רדו מכאן יחדיו, ואולם אם תזכו לקבל מאתי הדרכה אל דרך הישר, הן כל ההולך בדרכו הישרה, לא ייפול עליו פחד ולא יצטער. * אשר לכופרים ולמכחישים את אותותינו, יורשי האש הם, ולנצח יהיו בה" (סורת הפרה: 39-35).

האיבה בין האדם ואיבליס החלה מראשית בריאתו של אדם עליו השלום. איבליס ארב לו, וניסה בכל דרך לגרום לו שלא לציית לפקודותיו של אללה. כאשר איבליס הבין שאללה מנע מאדם וחווה מאכילה מעץ שאללה יתעלה אסר עליהם. אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " אמרנו למאלאכים, השתחוו לאדם, והם השתחוו, ורק אבליס סירב.* אז אמרנו, אדם זהו אויב לך ולאשתך, על כן הישמרו פן יוציאכם מגן עדן, ואז תתייגע למחייתך.* כאן מובטח לך כי לא תרעב ולא יחסר לך לבוש,* ולא תצמא ולא תכה אותך השמש.* אז לחש לו השטן ואמר, אדם, בוא ואוליכך אל עץ חיי הנצח ואל מלכות אשר לא תכלה.* שניהם אכלו ממנו ואז נגלו להם מערומיהם, והחלו להדק על עצמם כסות מעלי הגן, כך המרה אדם את פי ריבונו וסטה,* ואולם אחר- כך בחר בו ריבונו ושב מכעסו עליו והנחה,* אמר אללה רדו מכאן שניכם יחדיו, והיו אויבים זה לזה, ואולם אם תזכו לקבל מאתי הדרכה אל דרך הישר, כי אז לא יתעה כל ההולך בדרכי הישרה, ולא תמצאנו תלאה" (סורת ט.ה:123-116).

אללה יתעלה העניש את שניהם והוציא אותם מגן עדן משום שלא צייתו לפקודתו של אללה יתעלה והוריד אותם על פני האדמה אשר ברא לפני מאה וחמשים שנים לפני בריאתם, אללה ישתבח שמו אומר בספרו הנשגב: " אמרנו, רדו מכאן יחדיו, ואולם אם תזכו לקבל מאתי הדרכה אל דרך הישר, הן כל ההולך בדרכי הישרה, לא ייפול עליו פחד ולא יצטער * אשר לכופרים ולמכחישים את אותותינו, יורשי האש הם, ולנצח יהיו בה" " (סורת הפרה: 39-38 ).

האיבה בין האדם ואיבליס החלה מתחילת ירידתם על פני האדמה, ואיבליס החלה לשם את המזימות והתחבולות שאיים לעשות לאחר יציאת אדם עליו השלום מגן עדן וירידתו על האדמה. אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב" ריבונך אמר למלאכים, עומד אני לברוא אדם מטיט נוקשה, מעיסת בוץ שהשחירה.* כאשר אעצבנו ואפח בו מרוחי, השתחוו לו אפיים ארצה.* המלאכים השתחוו כולם,* ורק אבליס מיאן להיות במשתחווים.* אמר (אללה), אבליס, מה לך שאינך במשתחווים?* אמר, לא אוכל להשתחוות לבשר ודם אשר בראת מטיט נוקשה, מעיסת בוץ שהשחירה.* אמר, אם כך, צא מכאן כי ארור אתה,* מקולל תהיה עד יום הדין.* אמר (אבליס), תן לי ארכה עד היום אשר ייעורו המתים.* אמר, בזאת ניתנת לך ארכה,* עד יום המועד הידוע.* אמר (אבליס), כשם שגרמתי לי להיות בסוטים, כך אשיאם להשתבח בחטאיהם עלי אדמות ואסטה את כולם כאיש אחד,* אבל לא את עבדיך ברי הלבב אשר בהם" (סורת אלחג'ר:40-26).

בתחילת הבריאה היו האנשים אומה אחת, לאחר מכן התחילו להתפזר באדמה כדי לחפש פרנסה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" האנשים היו כולם בני אומה אחת, ואז שלח אללה את הנביאים להיות מבשרים ומזהירים, והוריד ממרומים את הספר למען תתגלה האמת, ולמען ישפטו בין האנשים בכל אשר נחלקו בו"(סורת הפרה:213).
 
ההתפזרות ברחבי האדמה באה כתוצאה של הקהל הגדול הזה, אללה יתעלה הצודק שלח את השליחים לאנשים המתפזרים באדמה כדי להזהיר אותם ולהחזיר אותם לדרך הישרה של האימונה הנכונה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב: " אלה שליחים אשר נשלחו להיות מבשרים ומזהירים, למען לא תהיה לאנשים טענה כנגד אללה לאחר בוא השליחים. אללה אדיר וחכם"(סורת הנשים:165).
 
מי שמציית לנביאים והשלחים והאמין במה שהורד עליהם מעם אללה ייכנס לגן עדן ומי שיסרב מה שהורד עליהם יהיה בגיהנום, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הוי בני אדם, כל אימת שיבואו אליכם שליחים מתוככם למען ימסרו לכם את סיפור אותותי, לא ייפול פחד על היראים ועל המתקנים את דרכם ולא יצטערו.* ואילו המכחישים את אותותינו והדוחים אותם בשחץ, אלא יורשי האש ולנצח יהיו בה."(סורת ממרום החומה:36-35).

אללה יתעלה אמר גם:" הכופרים בריבונם ייענשו בגיהינום, ושם יהיה סופם המר.* כאשר יושלכו אל תוכו תעלה באוזנם נשיפת רתחתו,* והוא יחשב להתפוצץ מזעם. כל קבוצה אשר תושלך אל תוכו, ישאלום שועריו, האם לא בא אליכם כל מזהיר?* יגידו, אמנם כן, בא אלינו מזהיר, אך אנו הכחשנו ואמרנו, לא הוריד אללה דבר ממרומים, ואתם שרויים בתעייה גדולה.* ויגידו, לו רק היינו מקשיבים ומשכילים להבין, לא היינו בין יורשי אש התבערה.* הם יודו אפוא באשמה – הלאה יורשי אש התבערה!* היראים את ריבונם בסתר, להם שמורה מחילה ושכר גדול"(סורת המלכות:12-6).

הנביאים והשליחים של אללה יתעלה עליהם השלום היו מזכירים לאנשים  מבני עמם את העוינות של אבליס ומזהירים אותם מפני שירחיק אותם מהדרך הישרה של אללה יתעלה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הוי בני אדם, בל ידיח אתכם השטן כדרך שהוציא את אביכם ואמכם מגן עדן, בהפשיטו אותם מבגדיהם למען יראה להם את מערומיהם. הוא וחבורתו יראוכם ממקום אשר בו לא תראום אתם. נתנו את השטנים להיות מגינים לאלה אשר לא יאמינו"(סורת ממרום החומה:27).

החוכמה מאחורי בריאת האדם

דבר הגיוני הוא כי האנושות משקיעה מאמצים רבים, כספים וזמנים כדי ליצור ולהימצא דברים מועלים או להימנע מנזקים, דבר זה ברור בכל ההמצאות אשר נמצאו כדי להשיג את הרווח של בני האדם، אללה יתשבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " האומנם סברתם גי בראנו אתכם לשם שעשוע، וכי לא תשובו אלינו?* יתרומם אללה، המלך، אשר הוא האמת، אין אלוה מבלעדיו. ריבון הכס הנכבד" (סורת המאמינים:116-115).

אללה ישתבח שמו ויתעלה לא ברא את העולם הזה לשם שעשוע אלא לשם חוכמה، אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " לא בראנו את השמים ואת הארץ ואת אשר ביניהם לשם שעשוע.* אליו חיפשנו עונג היינו מוצאים זאת אצלנו، אם אכן היינו רוצים" (סורת הנביאים:17-16).

אללה יתעלה ברא את בני האדם אשר העדיף אותם על פני שאר היצורים כדי לעשות משימה מסוימת، אללה יתכלה הבהיר לנו את זה בספרו הנשגב:" לא בראתי את השדים ואת בני האנוש כי אם למען  יעבדוני،* איני מבקש כי יפרנסוני ואיני רוצה כי יאכילוני.* אללה הוא המפרנס, בעל הכוח והאיתן " (סורת הזורות:58-56).

אללה ישתבח שמו ויתעלה ברא את בני האדם ויצר להם את הדברים אשר נזקקים בחיים ושלח להם את השלחים כדי לנהוג את דרכו של אללה יתעלה לפי ההלכה האיסלמית. אללה יתשבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב: "ריבונך בורא את אשר יחפוץ, והבחירה בידו הוא ולא בידם, ישתבח שם אללה ויתרומם מעל השותפים אשר מצרפים לו" (סורת סיפור המעשה:68).

המטרה של בריאת היקום הן היקום הנראה והן היקום הנסתר היא עבודת אללה יתעלה ולהיעזר בכל הדברים ביקום הזה בהכרת אללה יתעלה ועבודתו، אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " הוי האנשים، אתם הנכם העניים הנזקקים לאאלה، ואללה הוא בלתי תלוי ומהולל.* אם רק ירצה، יסלקכם ויביא ברואים חדשים.* לא יקשה על אללה לעשות כן" (סורת היוצר :17-15).

מי שציית להוראותי ועבודתו של אללה יתעלה, אללה יגמול לו ביום הדין، אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " הכופרים מבין בעלי הספר והמשתפים، באש גיהינום הם. לנצח יהיו בה. הם הרעים שבברואים.* המאמינים ועושי הטוב הם המובחרים שבברואים.* יבוא על גמולם אצל ריבונם בגני עדן אשר נהרות זורמים למרגלותיהם. שם יישארו לנצח נצחים. אללה יפיק רצון מהם והם יפיקו רצון ממנו. זאת לירא את ריבונו."(סורת הראיה:6-8).

השלבים של המין האנושי

הקוראן הקדוש נבהיר לנו את השלבים של בריאת האדם, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " אשר עשה יפה כל דבר אשר ברא، והתחיל מטין את בריאת האדם،* אחר יצר את צאצאיו מתמציתו של נוזל מאוס،* אחר עיצבנו ונפח בו מרוחו، ונתן לכם אוזניים ועיניים ולב، ואולם מה מעט מודים אתם" (סורת ההשתחוויה:9-7 ).

הפסוק הקוראני הזה מפריך את הטענה של התפתחיות בריאת האדם، אללה ישתבי שמו ויתעלה אמר גם: " בראנו את האדם בצלם רב יופי" (סורת התאנים:4).
אללה ישתעלה ברא את האדם אשר עובר בשלבים שמסתיימים בכניסה לגן ען או לאש גיהונם، הקוראן הקדוש הבהיר לנו את השלבים המפלאים האלה שקצרה ידם של המדענים לתאר את השלבים האלה כמו שנזכרו בקוראן הקדוש، דבר שמדגיש את הנכונות של הקוראן הקדוש، אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרט הנשדב " בראנו את האדם מתמצית נוזל، מטין* אחר עשינוהו זרע אשר הושם במקום מבטחים.* אחר יצרנו מן הזרע דם מעובה ، ומן הדם המעובה יצרנו פיסה גולמנית، ומן הפיסה יצרנו עצמות וכיסינו את העצמות בבשר، אחר כל זאת יבואכם המוות،* ואחר יעוררוכם ביום תחיית המתים" (סורת המאמינים:16-12).

השלבים האלה הם:

1-    הבריאה מכלום:
אללה יתעלה ברא את האדם מאין، דבר זה מוכיח את יכולתו המוחלטת של אללה יתעלה לתחיית המתים לאחר המוות، אללה יתעלה הוא אשר ברא את האדם מאין והוא אשר יכול לבדו להחיות אותו לאחר המוות، אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בקוראן הקדוש: " האם אין פרק זמן בחיי האדם אשר בו אין הוא עדיין ישות של ממש?* בראנו את האדם מזרע מהול، ומען נסותו، עשינוהו שומע ורואה" (סורת האדם:2-1).

2-    בטן האם: בשחב הזה עובר האדם במהלכים עד סיום פעולת הצמיחה לאחר מכן אללה יתעלה יפיח בו מרוחו، אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " הוא ברא אתכם מתוך נפש יחידה، ואחר יצר מתוכה בת זוג، והוריד לכם מקנה ממרומים، זכר ונקבה، שמונה. הוא בורא אתכם בבטן אמכם، בריאה אחר בריאה، בתוככי שלושה מדורי אפלולית. והו אללה ריבונכם. לו המלכות ואין אלוה מבלעדיו. כיצד זה תוטו?" (סורת החבורות:6).


אללה יתעלה יצר ליצור הזה את כל הדברים שנזקק להם בעודו בבטן אמו עד שישאר בחיים، אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב: " הלא בראנו אותם מנוזל נפסד،* והשכנו אותו במקום מבטחים،* לזמן קצוב،* קצבנו، ומה טובים הם הקוצבים" (סורת המשולחות:23-20).

3-    העולם הזה

השלב הזה היא התקופה של האחריות על העבודותו הדתיות، אללה יתעלה ברא לאדם את החושים כמו העין، האוזן והשכל כדי שיכול להבדיל בין בין הבטל לבין האמת، אללה יתשבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב: " אללה הוציאכם מבטן אמכם כאשר דבר לא ידעתם, ונתן לכם אוזניים ועיניים ולב, למען תכירו טובה . " (סורת הדבורה :78 ) .

אללה יתעלה ברא את האדם בצורה היפה ביותר ועשה אותו מסוגל לנצל את  האוצרות של היקום הזה לטובתו، אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב: "הלא תראו כי אללה הכפיף לרצונכם את כל אשר בשמים ואשר בארץ، והשפיע עליכם רוב חסדים נגלים ונסתרים? ואולם ישנם אנשים המתנצחים על אודות אללה בבלי דעת ובלא הדרכה ובלא ספר זורע אור" (סורת לוקמאן:20).

אללה ישתבח שמו ויתעלה ברא את האנושות כדי לעבודתו לבדו، לכן שלח להם את השלחים להעביר את החוקים שלו לאנושות שקוראים לייחודו ועבודתו לבדו, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב: " אנו שולחים את השליחים רק למען יהיו מבשרים ומזהירים. המאמינים והמתקנים את דרכם, לא ייפול עליהם פחד ולא יצטערו.* ואילו מכחישי אותותינו, בהם יפגע העונש، כי היו מופקרים" (סורת המקנה: 49-48).   

 

אללה ישתבח שמו ויתעלה ברא את היקום הזה והכפיף אותו לאדם והכשיר לו את הארץ כדי לעזור לו בעבטדת אללה לבדו، אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב :" הוא אשר הכשיר לכם את הארץ، על כן לכו בכל מרחביה ואכלו מאשר ישלח לכלכלתכם. אליו יקומו המתים לתחייה" (סורת המלכות:15).

אללה יתעלה ציווה את בני האדם להרהר ביצורים הרבים ביקום אשר מעידים על יכולתו של אללה יתעלה ומחזקים את האימונה، אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " "בבריאת השמים והארץ וחילוף היום והלילה ובספינות השטות בים, המובילות את כל המועיל לבריות, ובמים אשר הוריד אללה מן השמים ואשר מחיה בהם ארץ אחרי מותה, והפיץ על פניה יצורים מכל מין, ובכיוון משב הרוחות ובעננים הכפופים לדברו בין שמים וארץ – בכל אלה צפונים אותות למשכילים להבין." (סורת הפרה:164).

הראיות השכליות על תחיית המתיים בקוראן הקדוש:

בשל העובדה כי סוגית תחיית המתיים היא אחת הסוגיות  שהטרידו את האנושות، הקוראן הקדוש הבהיר לנו כי הסוגיה הזו היא סוגייה ישנה מאוד, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב :"  הכופרים טענו כי לעולם לא ייעורו (מן המוות). אמור، אדרבא، חי ריבוני! אכן יעוררוכם ויודיעוכם את אשר עשיתם. אין קל מזה לאללה" (סורת הנופלים בפח:7).

מכחישי תחיית המתים  ביקשו הוכחות חלשות מהשליחים שלהם כדי שיוכיחו את השללות שלהם, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " כאשר קוראים בפניהם את אותותינו הנהירים, טענה ניצחת אחת להם, יגידו, השיבו את אבותינו (לחיים), אם אמת בפיכם" (סורת הכורעת ברך:25).
 
הכחשת השלחיות נחשבת לאחת הדרכים המובילות ללחישות שהטן אשר משתדל להטעות את בני האדם ולהרחיק אותו מדרך האימונה, לכן אנו מוצאים כי ישנם הרבה פסוקים אשר מדגישים את האמת של קיומו של אללה ישתבח שמו ויתעלה ואת יכולתו לעורר את האנשים ביום תחיית המתיים, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " יגיד האדם, האם אחרי מותי עוד יוציאוני חי?* האם לא יזכור האדם כי זה כבר בראנוהו, בהיותו לא כלום" (סורת מרים:67-66).


לפי הקריטריונים של בני האדם מי שיכול ליצור משהו, אז יכול ליצור משהו אחר, אללה יתעלה הוא אשר ברא את האדם בעודו אין והוא יכול לעורר אותו היום תחיית המתים, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" והוא הבורא בראשית ואחר יברא בשנית. על נקלה יעשה זאת. לו יאה כל תואר נעלה בשמים ובארץ, והוא האדיר והחכם" (סורת הרומאים:27).

הפסוקים של הקוראן הקדוש יכולים לשכנע את אלה אשר התרחקו מהקצניות הדתית:

-    ההירהור במקור בריאתו של האדם, מי שברא את האדם בראשונה מסוגל לעורר אותו ביום תחיית המתיים, אללה ישתבח שמו ויתלעה אמר בספרו הנשגב " האם לא ישכיל האדם להבין כי אנו בארנוהו מטיפת זרע? אף- על-פי-כן מרהיב הוא עוז להתווכח,* הוא שכח ממה נברא והביא לנו משל באומרו, מי יכול להחיות עצמות מתפוררות?* אמור, יחיה אותן זה אשר יצר אותן לראשונה. הוא יודע את כל אשר נברא." (סורת י.ס :79-77).

-    ההירהור בשלבי בריאת האדם, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב "  הדימה האדם כי יניחוהו לנפשו?* הלא היה רק טיפה של זרע נשפך,* ואז היה דם מעובה, וכך בראו (אללה) ועיצבו,* ועשאו צמד מינים, זכר ונקבה.* האם לא יכול להחיות גם מתים" (סורת תחיית המתיים:40-36).

-    ההירהור בתחיית האדמה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב" אותותיו באדמה אשר תראנה תשושה, אולם אך נוריד עליה מים, ומיד תזוע ותתפח. זה אשר הפיח בה חיים יחיה גם את המתים, כי הוא כל יכול"(סורת המוצגים אחד אחד:39).

-    ההירהור בבריאת היקום שהוא גדול יותר מבריאת האדם עצמו, מי שברא את היקום מסוגל  להחזיר את המתים לחיים אשר מהווהים סתם חלק קטן מכלל היקום, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הלא יראו כי אללה ברא את השמים ואת הארץ ולא התייגע בבריאתם, יוכל גם את המתים להחיות? אמנם כן, הוא כל יכול" (סורת גבעות החול:33).  

-    ההירהור בשינה והתעוררות של האדם, שינתו של האדם נחשבת למוות זמני אשר אחריו החיים ממשיכים הלאה, בעוד שהמוות של האדם הוא מוות אמיתי אשר אחריו מתחילים חיים  אמתיים, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אללה אוסף אליו את הנשמות בעת מותן, ואת אלה אשר לא ימותו –בעת שנתן. במחיצתו ישאיר את אלה אשר יגזור עליהן למות, וישלח את האחרות לזמן קצוב. בזאת צפונים אותות לאנשים הנמלכים בדעתם" (סורת החבורות:39).

אללה יתעלה הבהיר למכחישי תחיית המתים את יכולתו להחיות את המתים החילה מאדם רשאון עליו השלום ועד כילאון היקום ברגע אחד כי אללה ישתבח שמו ויתעלה אם יחליט לחולל דבר, רק יאמר לו, היה ויהיה מכוון שאללה יתעלה הוא הכול יכול, בחיים שלנו אנו יכולים להאיר עיר על ידי לחיצת כפתור, אללה יתעלה אומר בקוראן הקדוש:" קל לברוא את כולכם ולהעיר את כולכם לחיים, כמו היתה זו נפש יחידה. אללה שומע ומבחין" (סורת לוקמאן: 28).

אללה יתעלה עשה את הפסוקים של הקוראן הקדוש קלים למען הירהור והתבוננות, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:"קל לזכור את הקוראן. היש זוכר?" (סורת הירח:40).

 1-החיים לאחר המוות (בקבר)

חיי הקבר  היא החיים שאשר כל האנשים חיים לאחר מותם, כיוון שהמוות אינו סוף החיים אלה שנשחב התחילה של החיים האמתיים, המתיים עוברים מחיים לחיים אחרים עד שירשה אללה יתעלה בסופו של היקום ומותם של כל היצורים, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספפרו  הנשגב:" בהישמע תרועת השופר, יוכו כל אשר בשמים ואשר בארץ בעילפון, זולת מי שיחפוץ אללה. אז תישמע התרועה בשנית, והכל יקומו ועיניהם רואות"(סורת החבורות:68).

בשלב הזה האדן יהיה מת בעולם הזה בעודו חי בעולם אחר בשלווה או יהיה מעונה בקבר שלו על פי המעשים שלו בעולם הזה, אללה יתעלה הבהיר לנו את זה כאשר דווח לנו בקוראן  הקדוש על פרעה ועמו, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בקוראן  הקדוש:" הם הוצגו נוכח האש בוקר וערב, וביום אשר תגיע שעת הדין (ייאמר), הכניסו את בני משפחת פרעה אל העונש הקשה מכל" (סורת הסולח:46). בהישמע תרועת השופר השניה, אז כל האנשים יוצאים מהקברים בעודם מוכים בתדהמה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הוי האנשים, היו יראים את ריבונכם כי טלטלת שעת הדין הרת אסון היא.* ביום אשר תראוה תיבהל כל מיניקה ותשכח את תינוקה, וכל הרה תפיל את עוברה: אז תראה את האנשים מתנודדים בשיכורים, לא כי שיכורים המה, כי אם מחמת עונש אללה הקשה"(סורת העלייה לרגל:2-1). המערכת של היקום יתמוטט עם כל המרכיבים שלו כגון השמש, הארץ, הירח, הכוכבים וגלקסיות, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" כאשר תאפל השמש,* ויצללו הכוכבים,* ויוסעו ההרים* ותינטשנה הנאקות העומדות להמליט* ותיאספנה חיות הבר,* ויעלו מי הים באש, ותזווגנה הנשמות,* וכאשר תישאל הבת אשר נקברה חיים,* בעוון מה המיתוה* וכאשר ייפתחו הגווילים,* וייקולף הרקיע,* ותולהט אש השאול,* וגן עדן יקורב"(סורת האפלה:13-1).

2- החשבון

אללה ישתבח שמו ויתעלה יעורר את כל היצורים הן בני האדם והן העופות ובעלי החיים ויאסף אותם ביום הדין כדי לחשב אותם על המעשים שלהם בעולם הזה ללא עוול, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" ביום תחיית המתים נציב את מאזני הצדק, ושום נפש לא תקופח כמלוא נימה. גם אם יהיה משקל מעשה כגרעין חרדל, נביאם, כי אין כמונו לעשיית החשבון"(סורת הנביאים:47).

אללה יתעלה יחשב את כל אומה לפי ההלכה והשליחות שהוריד על השליחים שלהם ויגמול את המאמינים ויעיניש את הכופרים, אללה ישתבח שמו  ויתעלה אמר בספרו  הנשגב:" ביום אשר נקרא לכל איש לבוא עם פנקסו, כל אשר נמסר לו ספרו אל ידי ימינו, יקרא את ספרו, ולא יקופח כמלוא נימה.* וכל אשר היה עיוור בעולם הזה יהיה עיוור בעולם הבא, ותגדל תעייתו מן הנתיב"(סורת המסע הלילי:71-70).


לאחר מכן, אללה ישתבח שמו ויתעלה ישפוט בין היצורים, ההביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום הבהיר לנו את זה כאשר אמר "האם אתם יודעים מי הוא פשוט הרגל? חבריו של הנביא אמרו: פשוט הרגל הוא שאין לו כסף או רכוש". הנביא עליו ברכת אללה ושלום הגיב: פשוט הרגל באומה שלי הוא אשר יבוא ביום תחיית המתים עם תפילות, צום ושלם את הזכאת בעודו העליב ושמץ את אנשים, ושלל את הסכפים של משהו ורצח ופגע במשהו אחר, אללה יתעלה יתן להם מהמעשים הטובים שלו, אם המעשים הטובים שלו הסתיימו לפני ישוב את הזכיות של האנשים אלה. אז יילקחו מהטעויות שלהם ומסויפים אותם לחשבונו ולאחר מכן יזרק לגיהינום.

אחת הצורות שלהצדק המושלם של אללה ישתבח שמו ויתעלה שכל בעלי החיות והיוצרים נוקמים אחד משני, לכן נקרא יום תחיית המתים ביום הדין, הנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום אמר: בעלי הזכויות (התובעים) יקבלו את הזכיות שלהם ביום הדין עד כדי כך שהכבישים חסרי קרניים יקבלו את זכויותם מהכבשים עם קרניים.

לאחר סיום הנקמה בין בעלי החיות, אללה יתעלה יגיד להן היו עפר, אז יגיד הכופר: מי ייתנני עפר כאשר, אללה ישתהח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" בזאת הזהרנו אתכם מעונש קרב ובא: יום אשר בו יביט האדם אל כל שעוללו ידיו זה כבר, והכופר יגיד, מי ייתנני עפר"(סורת החדשה:40).

לאחר מכן, אנשים יחולקו לשתי קבוצות: החלק הראשון יחייה חיי נצח בגן עדן, והחלק השני יהיו בגיהינום. אללה ישתהח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:"ביום אשר תגיע שעת הדין, ביום ההוא יפרידו ביניהם:* המאמינים ועושי הטוב יתענגו מלאי אושר בגן* אבל הכופרים והמכחישים את אותותינו ואת בואם אל העולם הבא, אלה יובאו אל העונש"(סורת הרומאים:16-14).

1-חיים לאחר המוות: המאמינים אשר האמינו בשליחים שלהם ובלו את הזמנים שלהם בעבודתו של אללה יתעלה וציתו להוראותיו ונמנעו מהאיסורים שלו יהיו בגן עדן כמו שאללה יתעלה הבהיר לנו בספרו הנשגב,אללה ישתהח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" ושם יינתן להם כל אשר ירצו לעולם ועד.זו הבטחת ריבונך המהימה" (סורת הפורקאן:16).

אנשי גן עדן אוכלים ושותים אבל לא מריקים, משתינים, עושים צרכים או מנקים האפים שלהם. כל מה שהם אוכלים או שותים יוצא בצורת זיעה דומה למשק, בגן עדן אין מחלות, ויקרה קורא ויכריז: אוי אנשי גן עדן, כאן אתם תהיו בראים ללא מחלות ותחיו ללא מוות לנצח הנצחים, צעירים ולא מזדקנים כפי שהנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום דווח לנו.
 

 הכופרים אשר הכחישו את השלחיות של השלחים יכנסו לגיהינום, אללה ישתהח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:"הכופרים, להם שמורה אש גיהינום. לא ידונו אותם למוות, וגם לא יוקל מעליהם עונשה. כך נגמול לכל כופר מושבע.* הם ישוועו בתוכה לעזרה באומרים, ריבוננו, הוציאנו, ואז נעשה את הטוב, ולא את אשר נהגנו לעשות, - וכי לא הארכנו את חייכם די והותר כדי שייזכר כל הרוצה להיזכר? ואף בא אליכם המזהיר! טעמו זאת! אין מושיע לבני העוולה.(סורת היוצר:37-36).

הכופרים יהיו בעינוי מתמשך ורצוף, אללה ישתהח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הכופרים  באותותינו, אותם נצלה באש, וכל אימת שיכלה עורם בשריפה, נחליפנו בעור חדש, למען יטעמו את העונש. אללה הוא אדיר וחכם"(סורת  הנשים:57).

האוכל שלהם יהיה הקוצים, מהסוג הגרוע ביותר של קוצים,אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" ואוכלים רק קוצים, שאינו מזינים ואינם משביעים"(סורת הכובשת:7-6).
 
עץ הזקום היא עץ אשר גדל במעמקי גיהינום שטיפה אחת מהעץ זו עלולה להפסיד את חייהם של האנשים בעולם הזה, אללה ישתהח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" עץ הזקום, הוא מזונו של החוטא הנפשע.*כנחושת רותחת יגעש בקרביים,* יבעבע כמים רותחים"(סורת העשן:46-43).
 
הכיחה היא הסחיטה של אנשי גיהינום שמרוכבה מהמוגלה והזיעה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:"ולא נחלץ להאכיל את האביון* לפיכך אין לו כאן היום כל איש אמונים,* ולא ייזון מדבר בלתי אם כיחה"(סורת שעת האמת:36-34).
 
המשקה שלהם הוא מי רותחין שיקרעו את בטנם ועורם, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:"ואשר יושקו בה מי רותחין שיקרעו את מעיהם לגרים?"(סורת מוחמד:15).
 
הבגדים שלהם בגיהינום יהיו בגדים של אש, אללה יתעלה הבהיר לנו את זה בקוראן הקדוש, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" להם הותקנו בגדים של אש, ועל ראשם יריקו מים רותחים,* אשר ימוססו את קרביהם ועורם,* והוכנו למענם שבטים של ברזל. כל אימת שירצו לצאת ממנה מחמת הייסורים, יוחזרו אל תוכה. טעמו-נא את עונש השרפה!"(סורת העלייה לרגל:22-19).
 
מכאן מחילה החיים האמתיים והנצחיים של העולם הבא שאין בהם מוות, הנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום אמר: כאשר יכנסו אנשי גן עדן לגן עדן ויכנסו אנשי האש לגיהינום, אז יקרא קורא: אוי אנשי גן עדן חיים נצחיים ללא מוות, אוי אנשי האש חיים נצחיים ללא מוות". (מסופר על ידי אבן חבאן).
 
האדם השקול יתכונן ליום הזה ויחיל לחשב את עצמו ויבחין אם הוא עוקב אחרי הדרך הישרה והדת הנכונה או לא, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו  הנשגב:" אללה לא יגרום לאנשים כל עוול, כי רק לעצמם יגמרו האנשים עוול"(סורת יונה:44).
 
הצורך של הבריאה לאלוה.
 
האיש זקוק לאלוה כדי לסגוד ולעבוד אותו. ובדיוק כמו שהגוף דורש כוח לחיות, כמו אוכל ושתייה, גם את הרוחות צריכות בורא לעבוד ולבקש ממנו את הדברים שצריכים ולהתפלל לו כדי להרגיש שלום וביטחון . אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בקוראן הקדוש:" אללה יכניס את המאמינים ועושי הטוב אל גנים שנהרות זורמים למרגלותיהם. הכופרים שטופי תענוגות ולעוטים כבהמות והאש מעונם"(סורת מוחמד:12).
 
ללא עבודת אללה יתעלה יהפיך את העולם לג'ונגל, שבו החזק מקפח את החלש, ולא מכבדים את הזקן או עוזרים לחסרי האונים או החולים והחיים נהפכים לחיים חומריים המבוססים על השגת אנטיריסים ורווחים בלבד.
 
הנפש האנושית נבראה באופן כזה שמרגיש מבפנים ומכירה בקיומו של בורא לעולם הזה אשר מתפללת לו, זה מה שהמדענים מכנים "ההכרה הדתית". אללה יתעלה אמר בקוראן  הקדוש:" שא פניך אל הדת כחניף. זו יצירת אללה אשר יצר את האדם בה. אין לשנות את בריאת אללה"(סורת הרומאים:30).
 
הנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום אמר: כל מולד נולד עם אמונה אמיתית (כלומר לעבד אללה ישתבח שמו ויתעלה לבדו ללא שותף), אבל הוריו הופכים אותו ליהדי או לנצרי או לאמגושי".(מסופר על ידי בוכארי).
 
כאשר סוטים בני האדם מהנטייה הטבעית לעבוד אללה ישתבח שמו ויתעלה יחפשו כוח לבקש את  צרכיהם ולמצוא מחסה בעת צרות ואסונות, בולט הוא הדבר באומות הקודמות אשר היו עובדים הכוכבים, האלילים, העצים והאבנים, הנטייה הטבעית נמצאת בכל בני האדם ללא יוצא מן הכלל. עם זאת, יש מי שמכחיש את העובדה הזו מתוך יהירות, ואחרים, לעומת זאת, מכירים ומאמינים בנטייה הטבעית זו אשר מופיעה כשר נלקה האדם במחלה או משהו שלילי. ואז יתפלל לאללה יתעלה ואומר "אוי אלוהים!", או מרים את עיניו אל השמים בעודו מכיר בקיומה של כוח עליונה מסוגלת לשחרר אותו ממה שהוא סובל. אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בקוראן הקדוש:"ובפגוע צרה באנשים, יפנו בתפילה אל ריבונם בלב מלא תשובה, ואולם אך יטעים אותם מרחמיו, והנה חבורה בהם מצרפת שותפים לריבונם"(סורת הרומאים:33).


זה קורה גם בעתי צרות, מצוקות קשים ואסונות, ואז המציאות מתגלה, ויתברר את זיוף האלוהים אשר נעבדים מלבד אללה ישתבח שמו ויתעלה, ומפיעה הכנות בפנייה לאללה יתעלה שאר בידיו את מלכות השמים והארץ. הקוראן מתאר מצב זה כאשר אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" בפגוע צרה באדם יפנה אלינו בתפילה, בין אם שרוע הוא על צדו או רובץ או ניצב על רגליו, ואולם אך נסיר צרתו מעליו, ימשיך בדרכו כמו מעולם לא קרא לעזרתנו בצר לו. כך ישתבחו המתהוללים באשר יעשו" (סורת יונה:12).

כמו כן, כאשר יופתע האדם כי אין מחסה אחרת מלבד את הכוח הנסתרת זו שהוא מרגיש מבפנים שמסוגלת להציל אותו, אללה ישתשבח שמו ויעתעלה אמר בקוראן  הקדוש:" הוא המסיע אתכם ביבשה ובים , ויש אשר ישוטו הספניות ברוח הטובה לשמחת נוסעיהן , והנה תבוא עליהן רוח סערה והגלים יעלו אליהם מכל עבר , והם יחשבו כי סגר אבדון עליהם. אז יפנו בתפילה אל אללה בייחדם לו את הדת, ויגידו, אם תמלטנו מן הצרה הזאת נהיה במודים"(סורת יונה:22).

האומות הקודמות עבדו את האלילים מלבד אללה ישתבח שמו ויתעלה זו בגלל הנטייה הטבעית לאמונה דתית אצל כל בני האדם, וכאשר נעלמות הדות הנכנות אשר מספקות את יצר  האמונה דתית יחיל היצר האנושי לחפש אלוה, אז הם סוטים מדרך הנכונה ומחילים לעבוד יצורים כמוהם מלבד אללה יתעלה, אללה ישתבח שמו ויעתעלה אמר בקוראן הקדוש:"אלה אשר תפנו אליהם בתפילה מבלעדי אללה, עבדים הם כמותכם. קראו להם, ונראה אם ייענו לכם, אם אמת בפיכם."(סורת ממרום החומה:194).

למרבה הצער, השכל והנטייה הטביעית הנכונה מסרבת את האלוהים האלה  כגון האבנים, עצים, כוכבים, בעלי חיים. מפתיע עוד יותר הוא שהאנשים אשר עובדים את היצורים האלה מלבד אללה יתעלה הם אנשים בעלי רמה גבוהה של ידע ותרבות, אללה יתעלה דווח לנו על זה בספרו הנשגב, אללה ישתבח שמו ויעתעלה אמר בקוראן הקדוש:"מכירים הם רק את חיי העולם הזה הנגלים לעין ואינם נותנים דעתם לעולם הבא" (סורת הרומאים:7).

סעיד קוטב, זכרונו לברכה, אומר: "אנשים לא יכולים לחיות בלי אימונה דתית, האנשים אשר לא מאמינים בקיומו של אללה יתעלה ועובדים אותו נתקלים בצורות בכל צדדי החיים.

הלא מאמינים בקיומו של אללה ישתבח שמו ויתעלה נופלים כטרף לרצונות ותשוקות שלהם ללא מגבלות או סייגים. ומאבדים את הטבע האנושי שלהם ויורדים לעולם בעלי החיות, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו  הנשגב:" הכופרים שטופי תענוגות ולועטים כבהמות והאש מעונם"(סורת מוחמד:12).

אין גרוע יותר עבור אדם מלאבד את הטבע האנושי שלו והירידה לעולם בעלי החיות, זה מה שקורה ללא ספק כאשר יפטר מעבודתו של אללה יתעלה לבדו.

לאחר מכן, הופכים לקורבנות לסוגים רבים של שעבוד המנהיגים והנשיאים שהורים להם לפעול בהתאם לחוקים מעצמם ללא מגבלות או סייגים, המטרה העיקרית של החוקים האלה היא להגן על האינטרסים של המחוקקים עצמם הן שליט יחיד והן האליטה השולטת, דבר זה מופיע בגלוי בכל חוק אנושי שלא פועל לפי חוקי אללה לבדו ואינו נענה לחקיקה של אללה.

זה מביאה אותנו לחשיבותו של יחוד הפולחן בשמירת הנשמות, הכבוד וההון של בני האדם שיהיו מופקרים כאשר יעבדו בני האדם יצורים כמוהם.

ההוכחות השכליות המעידות על ייחודו של אללה:

הספינה שיוצאת לים עם שני קפטנים שוקעת, המנהל נכשל כאשר ישנם שני מנהלים ומסחר תפסיד את כל כספו שישנם שניים שצריכים לקבל החלטות כיוון שכל אחד מהם מחפש שליטה ולטפל בעניינים המהותיים ביותר לבדו, ביקום הנרחב הזה, כאשר אטום יחיד יוצא מן הסדר היקום מתמוטט, לכן אם היו אלים עם אללה יתעלה, אז תהיה תחרות שתוביל לשחיתות, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " הן לו היו בשמים ובארץ אלים זולת אללה, כי אז היו נשחתים. ישתבח שם אללה, ריבון הכס, ויינון מעל התארים אשר בהם יתארוהו." (סורת הנביאים: 22).

מטבע השותפים להתחרות ביניהם במטרה לכפות שליטוה, כל אחד מהם משתדל להיות בעל החלטה דבר שמוביל להשחית את העבודה וכישלון, אללה יתעלה אינו נזקק לכל אחד מהבריות שלו בעוד שכל הבריאה נזקקה לאללה יתעלה, אללה יתעלה אמר בקוראן הקדוש " אללה לא הוליד כל בן ואין כל אלוה עמו. אליו היתה כזאת, כי אז היה כל אלוה הולך לו עם אשר ברא, והיו קמים זה על זה. ישתבח שם אללה ויינון מעל התארים אשר בהם יתארוהו." (סורת המאמינים: 91).

או כמו שהמלכים של העולם הזה עושים אחד עם השני ביריבות ועימותים כאשר כל אחד רוצה לחסל את המלכות של אחר ולהיות המלך היחיד, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר:"אמור, אילו היו אלים זולתו – כטענתם – כי אז היו מחפשים נתיב אל בעל הכס."(סורת המסע הלילי:42).

סייד קוטב – זכרונו לכרכה – אומר: אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר: "אללה לא הוליד כל בן ואין כל אלוה עמו", ומביא את ההוכחה אשר מפריכה את הטענה שלהם ומבהיר את השטות ואי-האפשרות שבאימונת הכפירה: "אליו היתה כזאת, כי אז היה כל אלוה הולך לו עם אשר ברא", כלומר יהיה עצמאי בבריאה שלו ויטפל בהם על פי חוק משלו, אז יהיה לכל חלק ביקום או מהיצורים את החוק המיוחד שלו שבו לא עולים בקנה אחד עם הסדר הכללי. " והיו קמים זה על זה" על ידי השקעת מאמצים לשלוט ביקום שאי אפשר להימשך או להסתדר אלא על ידי הסדר מדויק אשר מעיד בייחודו של הבורא שלו ללא כל הפרעה או שיבוש... "ישתבח שם אללה ויינון מעל התארים אשר בהם יתארוהו.".

 

העבדות באיסלאם

האיסלאם הוא הדת של כל הנביאים והשליחים של אללה יתעלה, המהות של דת האיסלאם היא הכניעה והציות לאללה על ידי הציטנות והתרחקות מהכפירה או לשתף איתו אלים האחרים. העבדות לאללה יתעלה היא דרגה גבוהה ביותר. לכן, על פי העבדות שלך לאללה יתעלה יהיה החופש שלך והשלווה והשקט שאתה מרגיש, אללה יתעלה עשה את העבדות לו בתור כבוד לנביאים והשליחים שלו החל מנוח עליו השלום ועד הנביא מוחמד חותם הנביאים עליו ברכת אללה ושלום, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:"כבר נתנו את דברתנו לעבדינו השליחים,* כי הם אשר ינצחו,* וכי גדודינו הם אשר יגברו."(סורת הערוכים:173-171).

העבדות לאללה יתעלה היא ההלכה של כל הנביאים אשר נשלחו להודיע לאנשים, אללה יתעלה פונה בדבריו לנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום בספרו הנשגב:" "הוא נתן לכם את חוקי הדת אשר ציווה לנוח, ואת אשר גילינו לך, ואת אשר ציווינו לאברהם, למשה ולישוע, לאמור, קיימו את הדת ואל תתפלגו בה. המשתפים מתקשים לשאת את אשר תפציר בהם לקבל. אללה יבחר לקרב אליו את אשר יחפוץ, וינחה אליו את בעל התשובה." (סורת המועצה:13).

עוד דבר שמעיד על המעמד הגדול של העבדות לאללה יתעלה היא שהנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום נשאר למשך 13שנים בעיר הקדושה מכה בעודו קורא לאנשים לעבוד את אללה ישתבח שמו ויתעלה לבדו ולהזיר אותם מהאימונה הבטלה שלהם ומעבודת האלילים, הנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום היה מודיע להם בפגישותיהם: "הוי אנשים! תגיד: אין אלוה מבלעדי אללה, תצליחו". (צחיח אבן חבאן).

הסיבה לכך היא ש העבדות לאללה היא הבסיס והיסוד של ההלכה והחובות הדתיות, ובלי הבסיס החושב הזה אין ערך לכל החובות הדתיות, ההלכות והמעשים הטובים. אללה יתעלה הבהיר את זה לנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום בקוראן הקדוש כאשר אמר:" כבר נגלה לך ולאלה אשר היו לפניך לאמור, אם תצרף לו שותפים, לא יניבו מפעלותיך פרי ותלך לאבדון.* רק לאללה עבוד, והיה במודים."(סורת החבורות:66-65).

אללה ישתבח שמו ויתעלה רוצה מעבדותינו לו לבדו לשחרר אותנו מכל סוגי העבדויות האחרות לזולתו, ולעקוב אחרי הוראותיו לגבי העולם הזה והעולם הבא, אללה יתעלה אמר בקוראן הקדוש:" הוי המאמינים, היו יראים את אללה והיו עם אנשי האמת"(סורת ההצרה:119).

העבדות לאללה יתעלה והציות להוראותיו וההתרחקות מהאיסורים שאסר עלינו מרסנות את התשוקות של הנפש האנושית אשר משמידות את היקום ברמה האישית, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" "הוי המאמינים, אל יבוזו אנשים לזולתם, שמא טובים הם מהם, והנשים אל יבוזו לזולתן, שמא טובות הן מהן. אל תדברו סרה זה בזה, ואל תחרפו זה את זה בכינויים. רע מכל לקרוא מופקר לאדם מאמין. אשר לא יחזרו בתשובה הם בני העוולה.* הוי המאמינים, אל תרבו לחשוד, כי לעתים חשדנות היא חטא. אל תרגלו זה אחר זה, ואל תלכו רכיל. האם רוצים אתם לאכול את בשר אחיכם המת? הן לא תרצו בזאת! היו יראים את אללה, כי אללה רוצה בתשובת עבדיו ורחום" (החדרים 12-11).

ברמה החברתית, אללה יתעלה אמר "תעבדו את אללה ואל תשתפו עמו דבר, ותטיבו עם ההורים, עם הקרובים, עם היתומים, עם השכן הקרוב ועם השכן הלא קרוב, עם החבר ועם עבדיכם, אללה אינו אוהב היהיר והשחצן" (סורת הנשים:36).

ברמה הסביבה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בקוראן הקדוש:" אל תחמסו את הארץ לאחר שנתקנו דרכיה, ופנו אליו בתפילה בחשש ובכיסופים. רחמי אללה קרובים אל המיטיבים." (סורת ממרום החומה:56).

ברמה המדינתית, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב :"אין אללה אוסר עליכם לכבד ולעשות צדק עם אלה אשר לא יילחמו בכם בשל הדת ולא יגרשוכם ממושבותיכם. אללה אוהב את העושים צדק* אללה אוסר עליכם לקחת לכם למגנינים את אלה אשר לחמו בכם בשל הדת וגישרו אתכם ממושבותיכם וסייעו לגרש אתכם. הלוקחים אותם למגינים הם בני העוולה." (סורת העומדות למבחן:9-8).

 ברמה הכלכית, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב: " אל תאכלו איש את ממון אחיו בלא צדק ואל תשלשלוהו אל כיס השופטים למען תנגסו נתח מרכוש האנשים בפשע וביודעין" (סורת הפרה:188).

 ובאמת כאשר נתבונן היטב, נמצא כי העבדות לאללה יתעלה מיישרת אל דרך החיים מכוון שקוראת לשמור על היקום על ידי השמירה על הדברים שמבטיחים את המשך קיומו של היקום, העבדות לאללה קוראת גם לשמור על הפרט ועל החברה על ידי הפצת המידות הטובות, הנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום אמר:"אכן אני נשלחתי להשלים את מידות המוסר" (אבן רגב).

העבדות לאללה יתעלה מפיצה את האהבה, הרחמים, השלום, צדק, יחס טוב להורים, לאחל טוב לאחרים, הטהרה והניקיון והחזרת פיקדונות ועזרת הנזקקים וההטבה לשכנים אפילו להתיחס טוב לבעלי החיות, הנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום אמר:" אללה גומל למי שמתייחס טוב לבעלי החיות" (מסופר על ידי בוכארי).

העבדות לאללה יתעלה קוראת להתרחק מהשחיתות מוסרית ואוסרת את המידות המגונות העלולות להפיץ את הפשעים בחברה כגון עוול, גניבה, שקר, רמאות, ספקולציות, טיפול רע להורים, רצח, ניאוף, הומוסקסואליות, עדות שקר, שוחד, גאווה, שמועות וכו, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אמור, הבה אקרא בפניכם את אשר אסר עליכם ריבונכם, הוא ציווה כי לא תצרפו לו כל שותף, וכי תגמלו חסד עם אביכם ואמכם, וכי לא תהרגו את ילדיכם מפחד העוני, אנו נכלכל אתכם ואותם. ואל תקרבו אל התועבות, בין גלויות ובין נסתרות, ואל תהרגו את הנפש אשר אסר אלוהים, בלתי אם במשפט צדק. אלה הדברים אשר ציווה אתכם למען תשכילו להבין* אל תקרבו אל רכוש היתום כי אם בהגינות, עד שיגיע לפרקו. מדדו את מלוא המידה ושמרו על מאזני צדק. לא נטיל על נפש לשאת יותר מכפי יכולתה. וכחורצכם דין, עשו צדק, גם אם יהיה זה נגד קרוב משפחה. היו נאמנים לאשר התחייבתם לאללה. אלה הדברים שציווה אתכם למען תיזכרו."(סורת המקנה:152-151).

זהו השליחות של הנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום עם אלה אשר גירשו אותו מביתו וניסו להרוג אותו וכאשר חזר הנביא עליו השלום לעיר הקדושה מכה הוא סחל להם, זהו שיטתו של הנביא עליו השלום אשר הבהיר לחבריו כאשר בקשו ממנו להתפלל לאללה יתעלה כדי לנקום מהשותפים אשר הוציאו אותו מביתו, אז אמר הנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום:" אני לא נשלחתי כמקלל, אלא שנשלחתי כרחמים" (צחיח מוסלם).

העבדות לאללה יתעלה באיסלאם אינה מוגבלת על הפולחן כגון התפילה, הזכאת, הצום וכו, העבדות לאללה ישתבח שמו ויתעלה היא ציות  וכניעה לאללה לבדו והיענות להוראותיו ולהתרחק מהאיסורים שאסר עלינו ולפנות את כל סוגי הפולחן לאללה יתעלה שאמר על עצמו בקוראן הקדוש" אין דומה לו, והוא השומע והמבחין"(סורת המועצה:11).

 ישנם מעשים אשר סותרים את העבדות לאללה יתעלה והופכים את האדם מהיותו מוסלמי לכופר, המעשים האלה כגון הכשוף או לבקש את עזרתם של העבדים האדוקים או לחפש ברכות בקברים של האדוקים, העצים והאבנים או לההשתחוות או להסתובב מסביב הקברים האלה, או לחושב שבעלי הקברים האלה מועילים או מזיקים או שהם מנהלים ומסדרים את ענייני היקום, הנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום אמר:" האומת שקדמו לכם עשו את קברי הנביאים והצדיקים למקומי פולחן, אל תעשו את הקברים למקומי פולחן, ואני אוסר עלכם לעשות את זה". (צחיח מוסלם).


הנביאים והשליחים של אללה יתעלה היו הראויים ביתור בין האנשים שיהיה בידם להביא תועלת או להעביר רעה, אלא שהדבר בידי אללה לבדו, הנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום דיווח לנו שאינו יכול להביא תועלת לעצמו או להעביר רעה מעליו, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" מור, אין לאל ידי להביא תועלת לעצמי או להעביר רעה מעלי, ויקרה רק  אשר ירצה אללה. אילו ידעתי את הנסתר, הייתי מרבה טובה לעצמי ונמנע מכל רע. אין אני אלא מזהיר ומבשר לאנשים אשר יאמימנו."(סורת ממרום החומה:188).


הנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום דווח לאנשים כי אינו יכול להעביר קללה מעליהם או להיטיב את דרכהם, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אמור רק אל ריבוני אפנה בתפילה, ולא אצרף לו כל שותף.* אמור, אין לאל ידי להעביר קללה מעליכם או להיטיב את דרככם.* אמור, לא יגן עלי איש מפני אללה, ולא אמצא מפלט מפניו.* לא אוכל אלא למסור את דברי אללה ולמלא את שליחותו."(סורת השדים:23-20).

האיסלאם בא כדי לשחרר את האנשים מהשעבוד וקרא לעזור לאלה אשר משתדלים לשחרר את עצמם מהשעבוד, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אשר אין ידו משגת להינשא, ירחק מפריצות עד אשר יעשירנו אללה בברכה אשר ירעיף עליו. העבדים אשר בבעלותכם, אם ירצו לפדות עצמם,כתבו להם את תנאי הפדות, אם יודעים אתם כי הם ישרים. העניקו להם מרכוש אללה אשר העניק לכם. אל תכפו על שפחותיכם את הזונות, אם ירצאו לשמור על תומתן, בבקשכם להפיק מהן רווח בעולם הזה. כל הכופה עליהן, הנה אללה, אם יכפו עליהן, סולח ורחום" (סורת האור:33).

באופן דומה, דת האיסלאם באה לשחרר את לבבותם של האנשים מכל שיעבוד או התלייה בזולתו של אללה ישתבח שמו כגון ההאגדות, אמונות טפלות, מאחזי העיניים ומכשפים, העבדות לאללה יתעלה מובילה להאמין ,אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בקוראן הקדוש:" אין אסון מתרחש בלא שירשה אללה. כל המאמין באללה, הוא ידריך את לבבוץ אללה יודע כל דבר".(סורת הנופלים בפח:11).


הקשר הישיר בין העבד לבין אלוהיו

העבדות לאללה יעתלה משחררת את הנפש מהעבדות זולת אללה, הקשר בין העבד לבין אללה ישתבח שמו ויתעלה היא קשר ישר ללא מתווכים בכל זמן, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אם ישאלוך עבדי על אודותי, הנה קרוב אני ואיענה לפניית הקוראים אלי. על כן גם עליהם להיענות לי ולהאמין בי, למען ילכו מישרים"(סורת הפרה:186).


האדם אינו זקוק למתווך כדי לבקש סליחה מאללה יתעלה על החטאים שלו,אללה ישתבח שמו  ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" העושה רעה או גורם עוול לעצמו ואחר יבקש את מחילת אללה, יצמא את אללה סולח ורחום"(סורת הנשים:110).

אללה יתעלה לבדו הוא אשר מסוגל להשיג את הבקשות שלך, אללה יתעלה ישמח בהתפללותיו של עבדו ובכניעה לו, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בקוראן הקדוש:" פנו בתפילה אל ריבונכם בתחנונים ובלחש. אין הוא אוהב את גודשי הסאה."(סורת ממרום החומה:55).

העבדות לאללה יתעלה לא צריכה למתווכים בין אללה יתעלה לבין העבדים שלו מכוון שהוא קרוב מאוד לעבדים שלו, שומע את הדברים ואת הסודים שלהם למרות המגוון של לשונותם, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר:" ריבונכם אמר, פנו אלי בתפילה ואני איענה לכם. אך אלה אשר רב שחצם מכדי לעובדני ייכנסו לגיהינום בבושת פנים"(סורת הסולח:60).

 אללה יתעלה ויתברך הבהיר את זה לעבדיו כדי שיזהרו מאלה שרוצים להיות מתווכים בין אללה יתעלה לעבדיו, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אכן רק לאללה הדת הצרופה, ואולם אלה אשר לקחו להם מגינים זולתו (אומרים), אנו עובדים אותם רק למען יעלונו אל קרבת אללה. אללה ישפוט ביניהם בכל אשר נלחקו בו. לא ינחה אללה את דובר השקר והכופר המושבע"(סורת החבורות:3).


המבוא לעבדות האמתית:

המבוא לעבדות אמיתית מתחילה באי שיתוף אלים עם אללה ישתבח שמו ויתעלה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספר הנשגב" אמור, תפילתי וקורבני וחיי ומותי הם לאללה ריבון העולמים."(סורת המקנה:162).

אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר גם בספרו הנשגב " יש העושים להם מתחרים לצד אללה, ואותם יאהבו כאהוב את אללה. ואולם המאמינים עולים עליהם באהבתם לאללה. לו רק יראו בני העוולה, כאשר יוכלו לראות את העונש, כי הכוח כולו ביד אללה, וכי אללה מעניש קשות" (סורת הפרה:165).

אללה יתעלה יצר את כל היצורים עם נטייה טביעית לשבח את אללה יתעלה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " שבעת הרקיעים והארץ וכל שוכניהם מספרים בשבחו. אין יצור אשר לא ישבחו ויהללו, ואולם אתם לא תבינו את דברי תשבחתם. שקול דעת הוא וסולח" (סורת המסע הלילי:44).

כל היצורים משתחווים לאללה אם מרצון ואם מאונס, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" כל שוכני השמים והארץ, וגם צלליהם, ישתחוו לאללה אם מרצון ואם מאונס בוקר וערב."(סורת הרעם:15).

היצורים האחרים כמו בעלי החיות, הציפורים מצייתים לנטייה הטביעית שלהם ומסרבים את עבודת אלים אחרים מלבד אללה יתעלה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" ולשלמה (הכפפנו) את הרוח: בבוקר אחד גימאה מהלך חודש ימים, ובערב – חודש. והזרמנו לו מעיין של נחושת יצוקה. (והכפפנו לו) את השדים אשר עבדו למענו ברשות ריבוני. מי בהם אשר יסטה ממצוותנו, נטעימנו את עונש אש התבערה.* הם עשו למענו את כל חפצו: היכלות ופסלים וקערות כדוודים רחבי ידיים, וקדרות קבועות על מכונן. הוי בית דוד, עשו במלאכה והכירו טובה. מתי מעט בעבדי יכירו טובה."(סורת שבא:13-12).

 אללה יתעלה לימד את הנביא שלמה השפות  של בעלי החיות והעופות, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" שלמה ירש את דוד ואמר, הוי האנשים, למדונו את שיחת העופות והונחל לנו כל טוב. זוהי הברכה הברורה."(סורת הנמלים:16).  

 שלמה עליו השלום היה מקפד לטפל בחיילים ובעם שלו אשר היו אוספים את החדשות מכל רחבי הארץ, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" נאספו אל שלמה כל גדודיו, שדים ובני אנוש ועופות, וכולם עברו בסך"(סורת הנמלים:17).

יום אחד שלמה אזר את כוחותיו אך לא מצאו את הדוכיפת, ואז הוא הכחיש את העדרו ועיכובו של הדוכיפת,  לא חלף זמן רב עד שהופיעה ואמרה לו למדתי לדעת דבר שאינך יודע והודיע לו על מלכת שבא אשר משתחווה לשמש מלבד לאללה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הוא פקד את העופות ואמר, מדוע איני רואה את הדוכיפת? האם אינה נוכחת?* אענישנה קשות או אשחטנה אם לא תביא לי צידוק ברור.* לא חלף זמן רב והנה הופיעה ואמרה, למדתי לדעת דבר שאינך יודע, והבאתי לך חדשה מהימנה מארץ שבא.* מצאתי אישה מולכת עליהם, אשר הונחל לה כל טוב, וכיסא מלכות לה כביר* מצאתי אותה ואת בני עמה משתחווים לשמש ולא לאללה, והשטן השיאם להשתבח במעשיהם והרחיקם מעל הנתיב, והם לא יישירו לכת,* ולא ישתחוו לאללה המצמיח את החבוי בשמים ובארץ, והיודע את אשר תסתירו ואת אשר תגלו.* אללה, אין אלוה מבלעדיו, ריבון הכס הכביר"(סורת הנמלים:26-20).     

 

היוחוד העולמי:

העבדות לאללה ישתבח שמו ויתעלה היתה השליחות של הנביאים והשליחים שאללה יתעלה שלח אותם החל מאדם עליו השלום ועד חותם הנביאים והשליחים הנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב: "  מעולם לא שלחנו לפניך שליח בלא שגילינו לו לאמור, אין אלוה מבלעדי, לכן עבדוני" (סורת הנביאים:25).


אללה ישתבח שמו ויתעלה כיבד את הנביאים על ידי שהוריד עליהם את השליחות אלא שהיו עבדיו של אללה יתעלה. אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אל יאמר אדם אשר נתן לו אללה את הספר ואת חוכמת המשפט והנבואה לאנשים, היו עבדים לי ולא רק לאללה. ואולם ראוי לו כי יאמר, היו יראים את הריבון בכך שתקיימו את כל אשר תלמדו מן הספר ואת כל אשר תלמדו.* ואל לו לצוות עליכם לקחת את המלאכים ואת הנביאים כאדונים לכם. היצווה עליכם לכפור לאחר שכבר התמסרתם?"(סורת בית עמרם:80-79).  

הנביא נוח עליו השלום המשיך לקרוא לבני עמו למשך 950 שנים, במשך הזמן הזה, הוא השתמש בכל אמצעי ההטפה והקריאה להחזיר את עמו לאימונת היחוד ועבודת אללה ישתבח שמו ויתעלה לאחר התפשטות הכפירה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" שלחנו את נוח אל בני עמו, והוא אמר, בני עמי, עבדו את אללה כי אין לכם אלוה מבלעדיו. חושש אני פן יבואכם עונשו של יום הרה גורל"(סורת ממרום החומה"59).

 וככל שבני האדם סטו מעבדות לאללה יתעלה, שלח אללה ישתבח שמו את הנביאים מהשליחים כדי להיזיר את האנשים לדרך היחוד הישרה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הקמנו בכל אומה שליח למען יאמר, עבדו את אללה ורחקו מן השיקוצים. כמה מהם הנחה אללה, ועל אחרים נגזר בצדק לתעות. קומו והתהלכו בארץ וראו מה היה סופם של המכחישים"(סורת הדבורה:36). הנביא אברהם עליו השלום התווכח עם בני עמו על האלים אשר עובדים מלבד אללה והביא להם את ההוכחות השכליות אשר מפריכות את הטענות שלהם, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אברהם אמר לאאזר אביו, התעשה לך פסילים כאלים? רואה אני כי אתה ובני עמך שרויים בתעייה גמורה.* כך הראינו לאברהם את ממלכת השמים והארץ, ולמען ישתכנע:* כאשר ירד עליו הלילה, ראה כוכב, ואמר, זה ריבוני. כאשר שקע, אמר, לא אוהב את השוקעים.* וכאשר ראה את הירח עולה, אמר, זה ריבוני. ואולם כאשר שקע, אמר, אם לא ינחני ריבוני אהיה בקהל התועים.* כאשר ראה את השמש עולה, אמר, זה ריבוני, זה הגדול מכולם. ואולם כאשר שקעה, אמר, הוי בני עמי, אינני מחויב לשותפים אשר צירפתם לאללה.* אשא פני כחניף אל מי שיצר את השמים ואת הארץ, ואין אני במשתפים"(סורת המקנה:79-74).  

 הנביא יעקב - עליו השלום אביהם של כל בני ישראל היה משתדל לשמור על אימונת ההיחוד אפילו לאחר מותו, לכן הוא צווה לבנים שלו בעת ייסורי המוות לשמור על אימונת היחוד, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" האם נכחתם בנטות יעקב למות, כאשר אמר לבניו, למי תעבדו לאחר מותי? אמרו, נעבוד לאלוהיך ולאלוהי אבותיך, אברהם וישמעאל ויצחק. נעבוד לאל אחד ונהיה מתמסרים לו"(סורת הפרה:133).

 הנביא יוסף עליו השלום  לא שכח את הקריאה ליחודו של אללה יעתלה אפילו לאחר שנעצר וחווה את העוול, המרירות, הפרדה והכאב של הכלא, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" חברי האסורים, מה טוב יותר: ריבונים מספר או אללה האחד והמכניע תחתיו?* האחרים אשר תעבדו מבלעדיו אינם אלא שמות שנתתם אתם ואבותיכם, ואללה לא הוריד ממרומים כל אסמכתא לאמיתותם. המשפט נתון ביד אללה לבדו. הוא ציווה כי לא תעבדו אלא אותו, כי זאת היא הדת הנכוחה, ואולם מרבית האנשים אינם יודעים"(סורת יוסף:40-39).

בני עמו של הנביא מושה עליו השלום בקשו ממנו לעשות להם אלים כאשר עברו על פני עם סוגדים לאליליהם, לאחר מכן התברר להם אצ האמת של האלילים האלה אשר נעבדים מלבד אללה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" העברנו את בני ישראל את הים, ועד מהרה עברו על פני עם סוגדים לאליליהם בדבקות. אמרו, משה, עשה לנו אל כאלים אשר להם. אמר, אנשים נבערים אתם.* אלה, ייחרב כל אשר להם, וכל אשר עשו ירד לטמיון* עוד אמר, האבקש לכם אל זולת אללה? הן הוא רומם אתכם מכל שוכני העולמים"(סורת ממרום החומה:140-138).

לאחר מכן, אללה ישתבח שמו ויתעלה שלח את הנביא ישוע עליו השלום לבני ישראל לאחר שסטו מהדרך של הלכת משה עליו השלום כדי להחזיר אותם לדרך הנכונה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" האומרים כי אללה הוא המשיח בן מרים, כופרים הם. אמר המשיח, הוי בני ישראל, עבדו את אללה ריבוני וריבונכם. כל המצרף שותפים לאללה, יאסור אללה עליו את גן עדן, ובאש ידור. לבני העוולה לא יקומו תומכים"(סורת השולחן:72).   

הנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום חותם הנביאים והשליחים לבני האדם נשלח לאנשים שנטשו את עבודת אללה ועבדו את העצים והאבנים, הוא המשיך לקרוא להם להאמין בדת האיסלאם למשך שבע עשרה שנים כעודו אומר להם:" תגידו אין אלוה מבלעדי אללה תצליחו" (צחיח אבן חבאן).

זאת היא השליחות שאללה יתעלה הוריד על כל השליחים והנביאים למען מימוש העבדות לאללה יתעלה לבדו, וזהו הנאום אשר היו נושאים לעמים שלהם: בני עמי, עבדו לאללה, כי אין לכם אלוה מבלעדיו".


תחילת תופעת הכפירה

הדת של בני האדם היתה הדת של הייחוד (דת האיסלאם) החל מאדם עליו השלום ועד הנביא נוח עליו השלום כאשר הופיעה הכפירה על פני האדמה בגלל ההגזמה בכיבוד האנשים האדוקים שבהם ועשו להם אלילים כדי להזכיר להם את האנשים האדוקים אלה,במרוצת הזמן החל האנמשים לעבוד את האלילים מלבד אללה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" ואמרו, אל תיטשו את אליכם, אל תיטשו את ווד, סוואד, יגות', יעוק, ולא את נסר"(סורת נוח:23).

אבן עבאס ירצוהו אללה אמר: האלילים האלה נקראו על שמם של אנשים אדוקים מעמו של הנביא נוח עליו השלום, וכאשר נפטרו השטן הלחיש לבני עמו של נוח עליו השלום להקים להם אלילים וקראו להם על שמם , אז הם עשו מה שהשטן הלחיש להם לעשות, ובמרוצת הזמן נעבדו מלבד אללה יתעלה.

קיומה של הכפירה בעולם הזה היא אחת ההוכחות החותכות אשר מעידים על הצורך לאלוה, ומעידה גם שההאנשים בתחילת הדבר היו מאמינים באימונת היחוד, אלא שהזמן הארוך שהפריד בין בני האדם לבין בואם של הנביאים והשליחים שלהם עשה את השטן להלחיש להם לקבל את האלילים כאלוהות אשר נעבדים מלבד אללה, העבדות לאחרים מלבד אללה מופיעה בצורות שונות:

* עבודת האנשים האדוקים כמו שעשו בני עמו של נוח עליו השלום,  אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" ואמרו, אל תיטשו את אליכם, אל תיטשו את ווד, סוואד, יגות', יעוק, ולא את נסר"(סורת נוח:23).

*עבודת האבנים ,העצים והאלילים, זה מה עמו של הנביא אברהם עליו השלום עשו כאשר עשו מהאבנים והעצים אלים אשר עבדו אותם מלבד אללה יתעלה,  אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" והוא אמר, התעבדו את אשר תפסלו* אף כי אללה ברא אתכם ואת מעשה ידיכם?"(סורת הערוכים:96-95).

* עבודת הכובים, השמש, הירח  כמו שעשו בני עמה של מלכת שבא, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" מצאתי אותה ואת בני עמה משתחווים לשמש ולא לאללה, והשטן השיאם להשתבח במעשיהם והרחיקם מעל הנתיב, והם לא יישירו לכת"(סורת הנמלים:24).

*עבודת בני האדם כמו שעשו עמו של פרעה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב" אמר פרעה, הוי מועצת הנכבדים, איני מכיר אלוה ראוי לכם מבלעדי. המן, שרוף לי לבנים של חמר ובנה לי מגדל, למען אשקיף אל אלוהיו של משהץ חושב אני כי הוא במשקרים" (סורת סיפור המעשה:38).
*עבודת בעלי החיות כמו שעשו בני עמו של הנביא משה עליו השלום, אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב: " הוא עשה להם תבנית עגל משמיע קול געייה, והם אמרו, זה אלוהיכם ואלוהי משה, ואולם הוא שכח* הלא יראו כי אין הוא משיב להם דבר, ולא יוכל להעביר צרה מעליהם או להביא להם תועלת?* קודם לכן אמר להם אהרון, בני עמי, (העגל) אינו אלא מבחן לכם, ורק הרחמן הוא ריבונכם, על כן נטו אחרי והישמעו לדברי.* אמרו, לא נחדל לדבוק בו עד אשר ישוב אלינו משה"(סורת ט.ה:91-88).

*עבודת הנביאים והנשלחים כמו שעשו הסוטים מהיהודים והנוצרים, אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב: " היהודים אומרים, עוזייר הוא בנו של אללה. הנוצרים אומרים, המשיח הוא בנו של  אללה. זהו הדבר אשר יביעו בהבל פיהם, בחקותם את דברי הכופרים לפניהם. יאסור אללה מלחמה עליהם! כיצד זה ישגו בשקרים: " (סורת ההצהרה : 30).

* עבודת העצים כמו שעשו בני עמו של שועיב עליו השלום, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אנשי אלאיכה הכחישו את אזהרות השליחים.* שועיב אמר להם, הלא תהיה בכם יראה?* באתי אליכם כשליח נאמן,* על כן היו יראים את אללה ושמעו בקולי"(סורת המשוררים:179-176).

* עבודת האבנים, העצים, האלילים כמו שעשו הפוליתאיסטים הערבים, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" תנו דעתכם על אללאת ואלעוזא,* ומנאת, השלישית הנוספת.* האם לכם הזכר ולו הנקבה?* חלוקה שכזו איננה הוגנת.* אין הן אלא שמות אשר בהם קראתם אתם ואבותיכם. אללה לא הוריד ממרומים כל אסמכתא לאמיתותם. רק אחר דמיון שווא ומשוגות לב נוטים הם, אף כי קיבלו מעם ריבונם הדרכה אל דרך הישר"(סורת הכוכב:23-19).

 

לפיכך, המקור של הסטייה של כל האומות הקודמות מאימונת הייחוד הוא ההגזמה בכיבוד האנשים האדוקים והקרבים לאללה יתעלה ועשיית אלילים עד כדי כך שיזכירו להם את האנשים האדוקים האלה, הנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום הבהיר את זה לאום חביבה ואום סלאמה כאשר דווחו לנביא עליו השלום על כנסייה בחבש המכונה כנסיית מרים וראו בה ציורים, אז הנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום אמר:" כאשר אדם אדוק מת בקרב אנשים אלו, היו עושים את קברו למקום פולחן וקישטו את המקום בתמונות וציורים, אלה הם הרעים ביותר בין הבריאה ביום הדין".(צחיח מוסלם).
 


הסיבות של העבדות לאלים מבלעדי אללה:-

אללה ישתבח שמו ויתעלה הבהיר לנו כי הידע יהיה דרך השמיעה, הפניה והשכל שעוזרים לבני האדם לדעת מה שקורה סביבם ביקום הזה, אללה יתעלה אומר בספרו הנשגב:" אללה הוציאכם מבטן אמכם כאשר דבר לא ידעתם, ונתן לכם אוזניים ועיניים ולב, למען תכירו טובה"(סורת הדבורה:78).

על ידי האמצעים האלה יכול האדם להבחין ולהתבונן ביקום, האדם שקול הדעת מציית לאימונה בבוראיו יתעלה, אללה יתעלה אומר בספרו הנשגב:" אמור, הביטו אל אשר בשמים ובארץ! אך מה יועילו האותות והמזהירים לאנשים אשר לא יאמינו?" (סורת יונה: 101 ).

סייד קוטב יהיה זכרו ברוך אומר: אם יהרהר האדם בבריאתו ובחושים אללה יתעלה העניק לו, אז יכיר את אללה על ידי  הנסים האלה אשר מעידים על קימו של אללה הבורא, אף אחד זולת אללה אינו יכול ליצר את הבריאה הנפלאה הזאת של האדם.
חוש השמיעה וכיצד עובד? כיצד קולט הקולות?וכיצד פועלת העין? ואיך מקבלת האורות והצורות? מה זה הלב ואיך הוא מבין? וכיצד מזהה את הדברים, הצורות, המשמעויות, הערכים, הרגשות והתפיסות? לדעת את האופי של החושים האלה וכיצד פעולות מהווה תגלית מדעית מפליאה בעולם בני האדם. הביראה של החושים האלה בצורה הרמונית עם היקום שבו חי האדם ללא כל אחוז של הפרעה בטבע האדם ויקום שעלול לשבש את הקשר, האוזנים לא יכולות לקלוט הקולות והעינים לא יכולות לקלוט הורות אלא שהיכולת האלוהית מסדרת את הקשר בין הטבע האנושי לבין הטבע של היקום ומכן נוצר הקשר, האדם אינו מכיר תודה לאללה יתעלה על החסדים שלו, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" מה מעט תכירו טובה" (סורת המאמינים: 78). הכרת הטובה לאללה יתעלה מתחילה בהכרה אללה יתעלה שמעניק לנו את החסדים והכרת את הסגולות הנאים  שלו ועבודתו לבדו והוא האחד שהבריאה שלו מעידה על ייחודו.

לכן, ישנם הרבה פסוקים בקוראן הקדוש פונים לבני האדם כדי להרהר ביצורים של היקום אשר מעידים שהיצירה זו לא באה מאליה או במקרה,אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" האם נבראו מלא כלום, או אולי הם אשר בראו?* או האם בראו את השמים ואת הארץ? ואולם אין הם נכונים להשתכנע"(סורת ההר:36-35).


לפעמים הפסוקים של הקוראן פונים לבעלי השכל וקוראים להם להפעיל שיקול דעת במטרה להגיע לאמת ולהסיק מסקנה כי אללה יתעלה הוא אשר ברא את העולם המוחשי הזה ויכחו לדעת כי ישנם יוצר לכל יצור ולכל סיבה יש מסובב, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" בבריאת השמים והארץ וחילוף היום והלילה ובספינות השטות בים, המובילות את כל המועיל לבריות, ובמים אשר הוריד אללה מן השמים ואשר מחיה בהם ארץ אחרי מותה, והפיץ על פניה יצורים מכל מין, ובכיוון משב הרוחות ובעננים הכפופים לדברו בין שמים וארץ – בכל אלה צפונים אותות למשכילים להבין." (סורת הפרה:164).  

לפעמים אחרות, הפסוקים של הקוראן קוראים להרהר באותות של אללה יתעלה ביקום הזה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אחד מאותותיו הוא שברא אתכם מעפר, ולאחר מכן הייתם לבשר ודם ונפוצותם.* אחד מאותותיו הוא שצר לכם נשים כעצם מעצמכם למען תדבקו בהן, והשכין ביניכם אהבה וחמלה. בזאת צפומים אותוץ לאנשים הנמלכים בדעתם.* אחד מאותותיו הוא בריאת השמים והארץ, ושלל לשונותיכם וצבעיכם. בזאת צפונים אותות לשוכני העולמים.* אחד מאותותיו הוא שבלילה ישנים אתם, וביום אתם מבקשים לכם פרנסה מאתו. בזאת צפונים אותות לאנשים קשובים.* אחד מאותותיו הוא שהראה לכם את הברק ובלבכם חשש וכיסופים, והוריד מן השמים מים למען יחיה בהם את הארץ לאחר שנשמה. בזאת צפונים אותות למשכילים להבין.* אחד מאותותיו הוא שהשמים והארץ קבועים במקומם על-פי דברו. לבסוף, כאשר יקרא לכם את קריאתו לעלות מתוך האדמה, אז תתאו."(סורת הרומאים:25-20).

לפעמים אחרות, הפסוקים של הקוראן קוראים להבחין בעולם המוחשי מסביב, אללה יתעלה אומר בספרו הנשגב: " אמור, הביטו אל אשר בשמים ובארץ! אך מה יועילו האותות והמזהירים לאנשים אשר לא יאמינו?" (סורת יונה: 101 ).

הפסוקים של הקוראן קוראים להרהור שמוביל לידע, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הוא ברא את השמים ללא עמודים נראים לעין, וקבע בארץ הרים נטועים איתן לבל תנוע תחתיכם, והפיץ על פניה יצורים מכל מין, והורדנו מים משמים, והצמחנו כל מין משובח.* זו בריאת אללה. הראו לי מה בראו האחרים מלבדו. ואולם בני העוולה שרויים בתעייה גמורה."(סורת לוקמאן:11-10).   

הפסוקים של הקוראן קוראים לשמוע ולהרהר בדברים ולקבל את המידע הנכון, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הוא אשר עשה לכם את הלילה למנוחתכם, ואת היום למען תראו לאורו. בזאת צפונים אותות לאנשים קשובים"(סורת יונה:67).

הפסוקים של הקוראן קוראים להפיק את הלקחים מסביבו, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב: " במקנה צפון לקח לכם: מתוככי הדם והפרש שבקרביו נשקה אתכם חלב צח וערב לחך השותים"(סורת הדבורה: 66).

  אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר גם בספרו הנשגב:" שילחנו את הרוחות למען יטענו את העבים, והורדנו מן השמים מים והשקינו אתכם בהם, ולא בידכם אוצרותיהם."(סורת אלחג'ר:22).

אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב: " שילח את שני הימים לפגוש זה את זה,* ושם ביניהם מצר, לבל יציפו זה את זה -* איזו ממתנות ריבונכם תוכלו עוד להכחיש?"(סורת הרחמן:21-19).

אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב: " הוא הרוקע את הארץ והשם בה הרים נטועים איתן ונהרות, והנותן בה צמד מינים מכל פרי, והוא עוטה על היום את כסות הלילה, בזאת צפונים אותות לאנשים הנמלכים בדעתם.* מיני קרקע שונים הם בארץ, אך סמוכים זה לזה. יש כרמי ענבים וזרע הארץ ועצי תמר – בני שורש אחד או בני שורשים נפרדים אשר יושקו כולם ממקור מים אחד. אף -על -פי –כן, נברך אחדים בפרי משובח משל זולתם, ובזאת צפונים אותות למשכילם להבין." (סורת הרעם:4-3).

אבל איפה השקולים שמפקים את הלקחים,  אללה יתעלה ביקר בקוראן הקדוש את האנשים שאינם משתמשים בחסדים של אללה כגון השמיעה והראיה והלבבות כדי להרהר ולהפעיל את המוח שלהם ותאר אותם בספרו הנשגב כחירשים, אילמים ועיוורים, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הרבינו את זרעם של בני אנוש ושדים למען גיהינום. לב להם ולא יבינו, עיניים להם ולא יראו, אוזניים להם ולא ישמעו. לבהמות נדמו, והם תועים אף יותר. הללו לא יעלו דבר בדעתם."(סורת ממרום החומה:179).  

הקוראן הקדוש הבהיר לנו את הסיבות הראשיות שהובילו לעבדות אלים מבלעדי אללה על מנת שהעבדים שלו ימנעו ויזהרו מהן ושלא ליפול באותו חטא של האחרים:

1-    החיקוי העוור למעשים של ההורים ולבוא אחרי ההרגלים והפולחן שלהם אפילו אם ההרגלים אלה הם בטלים שהטבע הבריא מסרב אותם, לכן אללה ישתבח שמו ויתעלה גינה את אלה אשר לא משקיעים מאמץ הן מבחינה אינטלקטואלית והן מבחינה נפשית או גופנית לחפש ולבקש אמת, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" בהיאמר להם, בואו אל אשר הוריד אללה ממרומים, ואל השליח, יגידו, דיינו בדת אשר מצאנו את אבותינו מחזיקים בה. – אף כי לא ידעו אבותיהם דבר ולא הישירו לכת?"(סורת השולחן:104).

2-    הציות העיוור לאנשי הדת הסוטים על ידי הציות לדעותיהם ומעשיהם ללא כל הבהרה או בחינה. אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הם לקחו את חכמיהם ואת נזיריהם לאדונים להם מבלעדי אללה, ואת המשיח בן מרים. ואולם לא צוו לעבוד בלתי אם אלוה אחד. אין אלוה מבלעדיו. ישתבח שמו ויינון מעל השותפים אשר יצרפו לו" (סורת ההצהרה:31).
 
 הציות רק נדרשות במעשים הטובים, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר  בספרו הנשגב:" אם תשמע בקול ההמון אשר בארץ, יתעוך מעל נתיב אללה. רק אחר דמיון שווא נוטים הם, ורק דיבה הם מוציאים."(סורת המקנה:116).

3-    הציות העיוור לשליטים, המנהיגים החזקים, מתוך כוונה להיות קרוב אליהם ולקבל מה שיש להם מהקישוטים של העולם הזה, כגון כסף, עדרים, ומתוך שאיפה להשיג תפקידים, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אללה קילל את הכופרים והכין להם אש תבערה.* נצח נצחים יהיו בה, ולא ימצאו מגן או מושיע.* ביום אשר יהפכום על פניהם אל תוך האש, יגידו, הלוואי שהיינו נשמעים לאללה ונשמעים לשליח.* ויגידו, ריבוננו, נשמענו לאדונינו ולמנהיגינו והם התעונו מעל הנתיב.* ריבוננו, הבא עליהם עונש כפול ומכופל, וקלל אותם עד מאוד."(סורת המחנות :68-64).

4-    לנהוג לפי התשוקות והתאוותנות של השטן אשר מיפה ודוחף אותם לעשות, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" ואולם אם לא ייענו לך, דע כי רק אחר משוגות לבם הם נוהים. היש מרחיק לתעות יותר מן הנוטה אחר משוגת לבו בלא הדרכה מאת אללה? אללה לא ינחה את קהל בני העוולה"(סורת סיפור המעשה:50).

5-    הגאווה, מכוון שהם יודעים את האותות של אללה יתעלה ביקום הזה, אלא שמכחישים את האותות שלו יתעלה כמו שעשה פרעוה עם הנביא מושה עליו השלום כאשר קרא לו לעבודת  אללה ישתבח שמו ויתעלה, אללה יתעלה אומר בקוראן הקדוש:" אמר פרעה, מהו ריבון העולמים?* אמר, הוא ריבון השמים והארץ ואשר ביניהם, אם נכונים אתם להשתכנע.* אמר פרעה לסובבים אותו, השומעים אתם?* אמר (משה), הוא ריבונכם וריבון אבותיכם הראשונים.* אמר (פרעה), השליח אשר נשלח אליכם אחוז שד.* אמר (משה), הוא ריבון המזרח והמערב ואשר ביניהם, אם תשכילו להבין.*אמר (פרעה), אם תיקח לך אלוה אחר על פני, אשימך עם האסירים"(סורת המשוררים:29-23).

הגאווה, הונאה עצמית ויהירות עלולות להיעלם במצב של חולשה בדומה לזה אשר קרה לפרעה כשאר נעלם בגלי הים, הנטייה הטבעית שלו הובילה אותו להכיר בקיומו של אללה יתעלה, אללה יתעלה אומר בקוראן הקדוש:" העברנו את בני ישראל בים, ופרעה וגדודיו הדביקום ברשעה ובצדייה, אך כאשר עמד לטבוע, אמר, מאמין הנני! אין אלוה מבלעדי זה אשר בני ישראל יאמינו בו, ובמתמסרים אני.* - רק עכשיו, לאחר שקודם לכן המרית והיית בחומסים?* היום נציל רק את גוויתך למען תהיה אות לבאים אחריך, כי רבים הם האנשים המסיחים דעתם מאותותינו."(סורת יונה:92-90).

ההכחשה שלהם לעבודתו של אללה יתעלה עלולוה להיות מרד והתקוממות  כדי להכחיש את האמתות המצביעות על קיומו של אללה יתעלה, אללה יתעלה אומר בקוראן הקדוש:" הם התכחשו להם, ואולם בלבם ידעו אל-נכון. זאת עשו בעוול והתנשאות, אך ראה מה היה סופם של החומסים"(סורת הנמלים:14).
6-האינטרסים האישיים אשר עומדים מאחורי עובדת בני האדם לאלים אחרים מלבד אללה יתעלה, הן האינטרסים החברתיים כגון להחזיק בשליטה דתית או פוליטיים בחברה כדי להזיז אנשים עמם לאור האינטרסים שלהם, והן אינטרסים כספיים כפי שניתן לראות בעובדי הקברים המשפחתיים, הכומרים והנזירים. אללה יתעלה אומר בקוראן הקדוש:" הוי המאמינים, רבים מחכמי היהודים והנזירים אוכלים את ממון האנשים בלא צדק, ומרחיקים אותם מנתיב אללה. אשר לאוגרים את הזהב והכסף ואינם מוציאים אותם למען אללה, בשר להם על עונש כבד"(סורת ההצהרה:34).

7-חיי המותרות והחסדים הנשכחים, אולי הסיבה העיקרית לעבודת האנשים לאלים אחרים מלבד אללה יתעלה היא שעשירים מפחדים לאבד את העושר שלהם בגלל של עבודות של אללה יתעלה עלולה לשלול מהם את חיי המותרות.

   8- בורות שהיא אחדת האויבות של האנושות אשר מובילה לפרוזדורי הסטיה, אללה יתעלה אומר בקוראן הקדוש:" אמור, התאמרו לצוות עלי לעבוד את זולת אללה, אתם הנבערים מדעת?"(סורת החבורות:64).

9- חוסר שכלי (פיגור שכלי) האדם לא מהרהר באותות מסביבו אשר מצבעים על הדרך הישרה, אללה יתעלה אומר בקוראן הקדוש:" הלא תראה כי אללה הוריד מן השמים מים, והצמחנו בהם את פרי הארץ בשלל צבעים. ובהרים יש אשר הם עטורי פסים לבנים ואדומים – שלל גוונים – ושוחרים כעורב.* וגם באנשים וברמשים ובמקנה ישנם בעלי גוונים שונים אשר כאלה, המלומדים הם היראים את אללה מכל עבדיו. אללה הוא אדיר וסולח." (סורת היוצר:28-27).

10- הקולוניאליסטים ואויבי האנושות שצמאים דם ומסיימים את חייהם של האנשים, באמצעות הפצת התרבות של עבודת אלים מלבד אללה יוכלו להשיג את האינטרסים והשאיפות הקולוניאליסטיות שלהם,אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אמרו הנכבדים בני עם פרעה, האם תניח למשה ולעמו לחמוס את הארץ ולעזוב אותך ואת אליך.אמר, נמית את בניהם ונחיה את בנותיהם, ונכניעם תחתינו"(סורת ממרום החומה:127).
 

החומרה של עבודת אלים מלבד אללה יתעלה:

אין ספק כי אללה יתעלה מוחל את כל החטאים של אנשים, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אמור, הוי עבדי אשר שיקעו עצמם בהוללות, אל תיוואשו מרחמי אלוהים. אלוהם מוחל על כל החטאים. הן הוא סולח ורחמן (סורת החבורות, פסוק 53). אמור, הוי עבדי אשר שיקעו עצמם בהוללות, אל תיוואשו מרחמי אלוהים. אלוהם מוחל על כל החטאים. הן הוא סולח ורחמן (סורת החבורות: 53).

אללה יתעלה מוחל את כל החטאים של האנשים מלבד פוליתאיזם,אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אללה לא יסלח על כי יצרפו לו שותף, אך על דברים קלים מזה יסלח לאשר יחפוץ. כל המצרף שותף לאללה מרחיק לתעות" (סורת הנשים:116).  

פוליתאיזם הוא הדבר היחיד שאללה יתעלה לא מוחל, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אז נפנה אל כל מעשה אשר עשו ונעשה אותו אבק פורח"(סורת הפוקראן:23).

גורלו של האדם שמת בעודו משתף אלים אחרים עם אללה יתעלה יהיה באש גיהינום, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הכופרים מבין בעלי הספר והמשתפים, באש גיהינום הם. לנצח יהיו בה. הם הרעים שבברואים"(סורת הראיה:6).


מי שמתבונן בעולם שלנו היום יבחין בתופעת עבודת אלים אחרים מחוץ לאללה יעתלה, כגון היהודים שאומרים שעוזיר הוא בן אללה והנוצרים אומרים שהמשיח הוא בן אללה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" היהודים אומרים, עוזיר הוא בן אללה. הנוצרים אומרים, המשיח הוא בן אללה. זהו הדבר אשר יביעו בהבל פיהם, בחקותם את דברי הכופרים לפניהם. יאסור אללה מלחמה עליהם! כיצד זה ישגו בשקרים?* הם לקחו את חכמיהם ואת נזיריהם לאדונים להם מבלעדי אללה, ואת המשיח בן מרים. ואולם לא צוו לעבוד בלתי אם אלוה אחד. אין אלוה מבלעדיו. ישתבח שמו ויינון מעל השותפים אשר יצרפו לו"(סורת ההצהרה:31-30).

בעוד שרואים אחרים אשר עובדים את העצים , האבנים ובעלי החיות עד כדח כך שישנם רבים שזועמים שהם מוסלמים משתפים אלים אחרים עם אללה ישתבח שמו ויתעלה ויתפללו לאנשים מתים כדי לבקש עזרה  כגון האנשים הישרים והנביאים, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" היש מרחיק יותר לתעות מן האיש אשר במקום אללה יפנה בתפילה אל אשר לא ייענו לו עד יום תחיית המתים, ואשר אינם מעלים על דעתם כי פנו אליהם?"(סורת גבעות החול:5).  
 
האיסלאם אסר את כל האמצעים שעלולים להיות דרך לעבודת אחרים מלבד אללה ישצבח שמו ויתעלה כמו קמיעות, חרוזים, ושרשראות או להאמין שהדברים האלה מועילים או מזיקים, או להאמין כי הכובים משפעים על חייהם של בני האדם וכדומה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אם תשאל אותם, מי ברא את השמים ואת הארץ, יגידו, אללה. אמור, ראו את אלה אשר אליהם תתפללו מבלעדי אללה: אם ירצה אללה להמיט עלי רעה, היוכלו לסלקה? או אם ירצה לפרוש עלי רחמים, היוכלו לעכב את בוא רחמיו? אמור, דייני באללה, ועליו ייסמכו הכל"(סורת החבורות:38).


האמת של האלים שנעבדים מלבד אללה

כל האלוהים אשר נעבדים מלבד אללה יתעלה אינם יכולים יחד עם העבדים שלהם ליצור זבוב או אטום אחד،אלוהים אלה אין ביוכלתם לשלוט ביקום או להביא תועלת לאנשים או להדוף נזקים، דבר זה מבוסס על אתגר קיים ומתמשך עד עולם، אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב :" הוי אנשים، הנה ניתן לכם משל، על כן האזינו לו: אלה אשר תפנו אליהם בתפילה מבלעדי אללה לעולם לא יוכלו לברוא גם זבוב، אף אם יתכנסו כולם לשם כך. ואם יגזול מהם הזבוב דבר-מה, לא יוכלו לחצו. אכן חלש הוא הרודף וגם הנרדף!"(סורת העלייה לרגל:73).
 
הקוראן הקדוש הבהיר לנו בהרבה פסוקים את האמת של האלים ופנה בדבריו לעובדים שלהם שחושבים ששולטים בפרנסה, החיים, בריאות והזרע שלהם, דבר שמעורר את השאלה ומוביל אותם לחשוב ולהרהר בבורות ובטעייה שלהם. ישנם הבדיל גדול בין הבורא לבין הנברא, האנשים בחצי האי ערב לפני האיסלאם היו עושים אלילים מדברים שונים, הם היו עושים אלילים מתמרים ואוכלים אותם אם ירגישו רעב, החבר אבא רגאא אל-עטארדי ירצהו אללה אמר: הינו עובדים אבנים לפהי האסלאם ואם מצאנו אבן טוב יותר מאבן הראשון הינו זורקים את הראשון ולקוחים את האבן השני, אבל אם אנחנו לא יכולים לקבל אבן, אז היינו אוספים עפר מאדמה  ולאחר מכן נביא כבשה וחולבים את הכבשה זו על העפר ולאחר מכן היינו מסותפפים סביבו. צחיח בוחכארי.

בעלי השכלים הבריאים והטבע הישר חוזרים לאמת כאשר יתברר להם את זה, ישנם הרבה פסוקים בקוראן הקדוש אשר קןראים לבעלי השכלים הבריאים להרהר באלים אשר נעבדים מלבד אלללה יתעלה וקוראים להם גם לחפש את האמת כדי להיפטר מהבורות והאשליה ולהרהר באמת המוחלטת שהיא עבודת אללה יתעלה לבדו, הפסוקים של הקוראן פונים לאלה אשר עובדים אלים אחרים מלבד אללה יתעלה ומבהירים להם את חולשת האלין שלהם אשר עובדים מבלעדי אללה ושאינם יכולים להגן על עצמם או להועיל או להזיק, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" האם יצרפו לו שותפים אשר דבר לא יבראו, ואשר הם עצמם נבראו? * הם לא יוכלו להושיט עזרה ואף לא לעזור לעצמם.* אם תקראו להם לבוא אל דרך הישר, לא יבואו בעקבותיכם. אחת היא לכם אם תקראו להם לבוא אל דרך הישר, לא יבואו בעקבותיכם. אחת היא לכם אם תקראו להם או תחרישו.* אלה אשר תפנו אליהם בתפילה מבלעדי אללה, עבדים הם כמותכם. קראו להם, ונראה אם ייענו לכם, אם אמת בפיכם.* כולם יש להם רגליים להלך עליהן, או ידיים ללפות בהן, או עיניים לראות בהן, או אוזניים לשמוע בהן? אמור, קראו לשותפים שצירפתם, וחבלו תחבולה נגדי, ואל תתנו לי שהות.* מגיני הוא אללה אשר הוריד את הספר ממרומים, והוא מגן הישרים.* אלה אשר תפנו אליהם בתפילה מבלעדי לא יוכלו להושיט לכם עזרה ואף לא לעזור לעצמם.* אם תקראו להם לבוא אל דרך הישר, לא ישמעו, ואתה תראה כיצד הם לוטשים עיניהם אליך בלא שיראוך"(סורת ממרום החומה:198-191).

הפסוקים קוראים לבעלי השכל להרהר במלכות השמים והארץ ובבריאה של אללה יתעלה וביצורים שלו אשר מהווים הוכחה לשכל הבריא על הצורך לעבוד את אללה לבדו אשר יצר את הכל, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אמור, התהילה לאללה, ושלום על עבדיו אשר בחר.* מי טוב יותר: אללה או השותפים אשר אותם מתצרפים לו?* האם לא הוא אשר ברא את השמים ואת הארץ והוריד לכם מן השמים מים ובהם הצמחנו גנים מלבלבים? אתם לעולם לא תוכלו להצמיח בהם עץ. וכי יש אלוה מלבד אללה? לא ולא! הם אנשים הנוטים מן האמת.* האם לא הוא אשר עשה את הארץ כמסד, והבקיע בתוכה אפיקי נהרות, ונתן בה הרים נטועים איתן, ושם מחסום בין שני הימים? וכי יש אלוה מלבד אללה? ואולם מרביתם אינם יודעים.* האם לא הוא אשר ייענה לאדם הפונה אליו בעת מצוקה ויסיר את הרעה מעליו ויקימכם כמחליפים עלי אדמות? וכי יש אלוה מלבד אללה? כה ממעטים אתם להיזכר.* האם לא הוא אשר ינחה אתכם בחשכת היבשה והים והשולח את הרוח לבשר על בוא רחמיו? וכי יש אלוה מלבד אללה? יתרומם אללה מעל השותפים אשר אותם מצרפים לו.* האם  לא הוא אשר יברא בראשית ואחר יברא בשנית והשולח לכם פרנסה מן השמים ומן האדמה? וכי יש אלוה מלבד אללה? הציגו את המופת אשר בידכם, אם אמת בפיכם.*אמור, שוכני השמים והארץ אינם יודעים את הנסתר, ורק אללה ידעהו. כל אלה לא יוכלו לשער מתי ייעורו לחיים "(סורת הנמלים:65-59)  

הפסוקים של הקוראן הקדוש הבהירו לנו את דבר האלים שאר העבדים מלבד אללה דרך שתי עובדות:-

ראשית: העובדה של האלוהים אשר נעבדים מלבד אללה בעולם הזה.

הפסוקים של הקוראן הקדוש אשר שלוללים את תכונות השלמות של האלוה האמיתי מהאלוהים אשר נעבדים מלבד אללה:

*אללה יתעלה יודע את הכל, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הכופרים אמרו, שעת הדין לא תבוא עלינו. אמור, אמנם כן, חי ריבוני יודע הנסתר! היא בוא תבוא עליכם. דבר קטן מזה ולא גדול אשר לא נרשם בספר ברור"(סורת שבא:3).
אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אלה אשר תפנו אליהם בתפילה מבלעדי אללה, עבדים הם כמותכם. קראו להם, ונראה אם ייענו לכם, אם אמת בפיכם"(סורת ממרום החומה:194).  


* אללה יתעלה מסוגל לעשות את הכל והוא המועיל והמזיק, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הלא יראו כי אללה אשר ברא את השמים ואת הארץ יכול יוכל לברוא את שכמותם? הוא קבע להם מועד שאין ספק בו, ואולם הכופרים לא אבו בלתי אם לכפור"(סורת המסע הלילי:99).

*האלוהים אשר נעבדים מלבד אללה אינם יכולים לעשות כלום או להועיל או להזיק, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אמור, התעבדו אחרים זולת אללה אשר אין לאל ידם להעביר צרה מעליכם ולא להביא לכם תועלת? אללה שומע ויודע."?(סורת השולחן:76).
 
*לאללה יתעלה מלכות השמים והארץ, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" לאללה מלכות השמים והארץ, וביום אשר תגיע שעת הדין – ביום ההוא ילכו השוגים בהבל לאבדון"(סורת הכורעת ברך:27).  

האלוהים האלה אין להם  כל מלכות ולו כמשקול גרגיר ביקום הזה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:"אמור, פנו בתפילה אל אלה אשר תטענו לקיומם זולת אללה. אין להם מלכות ולו כמשקול גרגיר, לא בשמים ולא בארץ, ואין הם שותפים לדבר בהם, ולא קם בהם כל מסייע לו"(סורת שבא:22).  


*אללה יתעלה לבדו הוא אשר ברא את הכל מכלום, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" זהו אללה ריבונכם, אין אלוה מבלעדיו: הוא ברא כל דבר, והוא יודע כל דבר"(סורת המקנה:102).   

*האלוהים האלה אינם יכולים ליצור אטום, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אמור, היש בין השותפים אשר צירפתם לאלוהים אחד שיוכל לברוא בראשית ואחר לברוא בראשית ואחר לברוא בשנית? אמור, אללה בורא בראשית ואז יברא בשנית. כיצד זה תשגו בשקרים"(סורת יונה:34).


אללה יתעלה מסדר את ענייני היקום בהתאם לחוקים אשר נקבעו על ידי אללה יתעלה ללא הפרעה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" ריבונכם הוא אללה אשר ברא את השמים ואת הארץ בשישה ימים, אחר ישב בגאון על הכס בכוונו את מהלך הדברים. לא יקום מליץ יושר בלא רשותו. זהו אלוהיכם וריבונכם, על כן עברוהו. האם לא תיזכרו?"(סורת יונה:3).


 *האלים האלה אינם יכולים לסדר את העניינים שלהם או ענייני היצורים האחרים,אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:"סוף כל שוכני השמים והארץ לבוא אל הרחמן כעבדיו"(סורת מרים:93).  

*אללה יתעלה הוא אשר מפרנס את האנשים והוא אשר מכלכל את כל היצוריםאללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" מה רבים היצורים אשר נבצר מהם לכלכל עצמם. אללה יכלכל אותם ואתכם, והוא השומע והיודע" (סורת העכביש:60).

*האלים האלה אינם יכולים לכלכל כל יצור, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב: אמור, מי הוא השולח לכם פרנסה מן השמים ומן הארץ, ובידי מי לתת אוזניים ועיניים, ומי מוציא את החי מן המת ואת המת מן חחי, ומי מכוון את מהלך הדברים? הם יגידו, אללה, אמור, אם כן, מדוע לא תהיה בכם יראה?"(סורת יונה:31).     

*אללה יתעלה הוא החי שאין אלוה מבלעדיו אין שתחילה לקיומו ואין לו סוף שמסדר את כל ענייני היצורים שלו, אללה חי וקיים לנצח, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב: "הוא החי, ואין אלוה מבלעדיו, לכן פנו אליו בתפילה בייחדכם לו את הדת. התהילה לאללה ריבון העולמים" (סורת הסולח:65).


*האלים האלה שנעבדים מלבד אללה עבורים בכל מה שקורה ליצורים כגון המוות, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" ואל תפנה בתפילה לאלוה אחר זולתו, כי אין אלוה מבלעדיו. כל  דבר סופי שיאבד, חוץ מאשר פניו. בידיו המשפט ואליו תוחזרו"(סורת סיפור המעשה:88).  
   
*אללה יתעלה הוא המחיה והממית, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אללה, לו מלכות השמים והארץ, והוא מחיה וממית, ולא יקום לכם מגן ומושיע זולתו"(סורת ההצהרה:116).

*האלים האלה חסרי אונים שאינם לא יכולים להגן על עצמם מפני המוות, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הם לקחו להם אלים אחרים זולתו, אשר דבר לא יבראו והם עצמם נבראו, ואין לאל ידם להעביר צרה מעל עצמם או להביא לעצמם תועלת, ואינם יכולים להמית או להחיות, או להקים לתחייה"(סורת הפורקאן:3).  

*אללה ישתבח שמו ויתעלה הוא אשר מפרנס את כל הבריאה הן בעולם המוחשי והן בעולם הבלתי נראה כגון בני אדם, בעלי החיים, ציפורים וחרקים ועוד, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אללה הוא המפרנס, בעלי הכוח והאיתן."(סורת הזורות:58).

*אלים אלה אינם מסוגלים להאכיל את עצמם מלבד אללה יתעלה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" האחרים אשר תעבדו מבלעדי אללה אינם אלא פסילים, ואתם יוצרים כזב. האחרים אשר תעבדו מבלעדי אללה – אין לאל ידם לשולח לכם פרנסה. בקשו את הפרנסה אצל אללה ועבדוהו והכירו לו טובה. אליו תוחזרו"(סורת העכביש:17).   

*אללה ישתבח שמו ויתעלה הוא השומע אשר יענה לאדם הפונה אליו בעת מצוקה והוא אשר מסיר את רעות והמצקות ומרפא את החולים, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" האם לא הוא אשר ייענה לאדם הפונה אליו בעת מצוקה ויסיר את הרעה מעליו ויקימכם כמחליפים עלי אדמות? וכי יש אלוה מלבד אללה? כה ממעטים אתם להיזכר."(סורת הנמלים:62).  
*האלים האלה אשר מתפללין אליהם מבלעדי אללה לא ייענו להם כלל,אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" רק אליו ראוי לפנות בתפילת האמת, כי אלה אשר אליהם יתפללו מבלעדיו לא ייענו להם כלל. כמוהם כאיש המושיט את כפות ידיו אל המים למען יגיעו אל פיו, אך הם לא יגיעו אליו. אכן לשווא יתפללו הכופרים"(סורת הרעם:14).

העובדה של האלים אשר נעבדים מבלעדי אללה ביום הדין:-

במטרה לשחרר את בני האדם מעבודת זולתו דיווח אללה יתעלה בספרו הנשגב על גורלם של אלה אשר עובדים זולתו ביום תחיית המתים,אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אתם ואלה אשר אותם עבדתם מבלעדי אללה תושלכו כדומן אל תוך גיהינום: אתם תרדו אל תוכו.* אליו היו הם אלים של ממש, לא היו מגיעים אל תוכו, ואולם כולם יהיו בו לעולמי-עד.* בתוכו יוכלו רק להיאנק, ולא ישמעו דבר במעמקיו"(סורת הנביאים:100-98).

*האמת של האלים שנעבדים מלבד אללה בעת המוות,אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" מנוולים מכל הם הטופלים שקרים על אללה והמכחישים את אותותיו. כל אלה יישאו בחלקם הכתוב בספר. כאשר יבואו שליחינו אליהם למען יאספו את נשמתם, יגידו, היכן אלה אשר נהגתם לפנות אליהם בתפילה מבלעדי אללה? יגידו, הם זנחו אותנו. אז יעירו על עצמם כי כפרו"(סורת ממרום החומה:37).

*האמת של האלים שנעבדים מלבד אללה בעת החשבון, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" ביום ההוא יגיד (אללה), קראו לאשר טענתם כי שותפי הם! הם יקראו אליהם אך הם לא ייענו להם, ואנו נשים תהום ביניהם."(סורת המערה:52).

*אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" ביום אשר נאסוף את כולם יחדיו (מין הקברים), נגיד למשתפים, עמדו במקומכם, אתם והשותפים אשר צירפתם לאללה. אז נרחיקם זה מעל זה, והשותפים יגידו, לא לנו עבדת!"(סורת יונה:28).

*האמת של האלים שנעבדים מלבד אללה ביום האחרון, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הם לקחו להם אלים מבלעדי אללה, למען יתמכו בהם.* לא ולא! הם יכחישו כי אלה עבדו אותם אי-פעם, וידברו בגנותם"(סורת מרים:82-81).


*האמת של האלים שנעבדים מלבד אללה ביום החשבון, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אתם ואשר אותם תעבדו,* לא יעלה בידכם להדיח מעל(אללה),* כי אם את העתיד להיצלות באש בשאול"(סורת הערוכים:163-161).

הרווחים של עבודת אללה יתעלה לבדו

עבודתו של אללה ישתבח שמו ויתעלה היא אשר מרגשת את הנפש האנושי כלפי עבודת הטוב המועלת, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:"  " הוי המאמינים, אל תחללו את טקסי אללה ולא את החודש הקדוש, ולא את בהמות הזבח, ואף לא את הזרים על צווארן, ולא את (קדושת) השמים פעמיהם אל הבית הקדוש, בבקשם להם פרנסה מעם ריבונם, ובבקשם להפיק רצון מלפניו. וכאשר תצאו מקודש לחול, הרשות בידכם לצוד ציד. בל תגרום לכם טינתכם לאנשים אשר מנעו אתכם מלבוא אל המסגד הקדוש, לשלוח יד בהם. עזרו זה לזה במעשים טובים וביראת שמים, ואל תעזרו זה לזה לפשוע ולהתנכל, והיו יראים את אללה, כי אללה עונש קשות" (סורת השולחן:2).
מהרווחים של עבודתו של אללה יתעלה לבדו

1-    הרפורמה של הפרט: עבודתו של אללה יתעלה לבדו קובעת את אחריות , זכויות וחובות בין אנשי החברה, כי אם כל אדם זוכר ומבין שאללה יתעלה יודע את כל המעשים שלו הן בגלוי והן בסתר, אז הוא עשוי לירא את אללה בכל הפקודות והאיסורים שלו, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו  הנשגב:" כי כל קריצת עין וכל צפונות הלב ידועות לו"(סורת הסולח:19).

עבודתו של אללה יתעלה מובילה התנהגות מנומסת, אללה יתשבח שמו ויתעלה אמר בספרו  הנשגב:" נהג בחמלה וצווה לנהוג כראוי וסור מעל הנבערים מדעת" (סורת ממרום החומה:199).
   

עבודתו של אללה יתעלה לבדו מזככת את הנפש ואת ההתנהגות של הפרט עם האחרים ועם שאר היצורים מסביבו ותפטור אותו מאהבת  העולם הזה ולציית לפקודותו של אללה יתעלה , אשר קוראות לו לעשות מעשים טובים ולהימנע  ממעשים רעים. אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" ריבונך ציווה כי לא תעבדו בלתי אם אותות, ותגמלו חסד עם אביכם ועם אמכם, ואם יגיעו לזקנה במחיצתך – שניהם יחדיו או רק אחד מהם – אל תגיד להם, קצתי בכם, ואל תגער בהם, ודבר עמם בכבוד.* פרוש להם כנף של הכנעה ורחמים, ואמור, ריבוני, רחם עליהם כדרך שגידלוני מקטנות.* ריבונכם מיטיב לדעת את אשר בלבכם. אם תהיו ישרים, יסלח לחוזרים בתשובה.* תן לקרוב המשפחה את החלק המגיע לו, וגם לנזקק ולהלך בדרכים, אך אל תהיה פזרן.* הפזרנים אחי השטנים הם, והשטן כפר בריבונו.* ואם תיאלץ לפנות להם עורף, בעודך משחר ומקווה לרחמי ריבונך, דחה אותם בדברי נועם.* אל תכבול ידך אל צווארך ואל תושיטנה ללא מצרים, פן תיפול ארור וחסר כל.* ריבונך שולח פרנסה בשפע או בצמצום לאשר יחפוץ, והוא מכיר את מעשי ברואיו לפני ולפנים ומבחין בהם.* אל תמיתו את ילדיכם מפחד העוני. אנו נכלכל אותם ואתכם, והריגתם היא חטא כבד.* רחקו מן הניאוף, כי תועבה היא, ורע מכל דרך.* אל תהרגו את הנפש אשר אסר אללה, בלתי אם במשפט צדק. וכל הנרצח על לא עוול בכפו, הנה נתנו לנקום דמו סמכות, אך אל יפריז בהרג: תימצא לו גאולה.* אל תקקבו אל רכוש היתום כי אם בהגינות, עד שיגיע לפרקו. שמרו על חוזים, כי על חוזים יש לתת את הדין.* מדדו את מלוא המידה, ושקלו במאזניים כשרים. טוב הדבר ומשתלם יותר.* אל תלך אחר דבר אשר לא תדעהו לאשורו. האוזניים, העיניים והלב – כל אלה ייתנו על בעליהם את הדין.* אל תעלוץ על פני הארץ: הן לא תוכל לבקע את הארץ, ולא תגבה קומתך כהרים.* כל הרעות הללו נתעבות הן בעיני ריבונך"(סורת המסע הלילי:38-23).

אללה יתעלה אומר גם כן:" אמור לעבדי כי ידברו דברי נועם – השטן זורע שטנה ביניהם, כי השטן אויב מושבע הוא לאדם" (סורת המסע הלילי:53)

2-    רפורמת החברה: עבודתו של אללה יתעלה לבדו מובילה לטובת החברה מכוון שעבדתו של אללה לבדו כוללת חוקים אשר מבטחים את שימרת הנפש, הכסף, השכל והיצירה:-

•    אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב על השמירה על :" וכתבנו הנ להם כי נפש תחת נפש, עין תחת עין. אף תחת אף, אוזן תחת אוזן, שן תחת שן, וכי גם על הפצעים יש לנקום ואולם כל העושה צדקה, יכופר לו. אשר לא ישפטו על-פי כל אשר הוריד אללה ממרומים, בני עוולה הם."(סורת השולחן הערוך:45)     


•    אללה ישתבח שמו ויתעל אמר בקוראן הקדוש:"הגונב והגונבת, כרתו את ידיהם כגמול פועלם וכעונש לדוגמה מעם אללה, ואללה אדיר וחכם"(סורת השולחן הערוך:38).  
•    אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הזונה והזונה – הלקו כל אחד מהם מאה מלקות, ואל תהיה בלבכם חמלה עליהם בדבר חוק אללה, אם מאמינים אתם באללה וביום האחרון. יבואו על עונשם לעיני עדת המאמינים."(סורת האור:2).
 
•    אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו  הנשגב על שמירת שם הטוב והכבוד של האדם:" הנותנים דופי בנשים נשואות, ואינם מביאים ארבעה עדים, הלקו אותם שמונים מלקות, ולעולם אל תקבלו את עדותם. הם המופקרים."(סורת האור:4).


אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בקוראן הקדוש על השמירה על השכל :" ישאלוך על אודות היין ומשחקי המזל. אמור, בשניהם טמון אשם גדול וגם תועלת לאנשים, ואולם האשם אשר בהם גדול מתועלתם. וישאלוך ממה יוציאו (לצדקה). אמור, הוציאו מכל שתוכלו לוותר עליו. כך יבאר לכם אללה את האותות למען תימלכו בדעתכם. "(סורת הפרה:219).

אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בקוראן הקדוש היצרה:" בפנותו עורף יחוש לחמוס את הארץ ולהשחית כל יבול ופרי בטן. אלללה אינו אוהב חמס"(סורת הפרה:205).
   

ארגן יחסים בינלאומיים ושכנות טובה: כל בני האדם הם הכבדים של אללה יתעלה הן אשר עבדו אותו לבו והן אשר לא עבדו אותו, אללה יתעלה ציווה להתנהג טוב אליהם בעולם הזה ובעולם והוא יחשב אותם בעולם הבא, אללה ישתבח שמו ויתעלה  אמר בספרו הנשגב: "הוי האנשים, בראנו אותכם מתוך זכר ונקבה, וחילקנו אותכם לעמים ושבטים למען תבחינו ביניכם. ואולם הנכבד מכולכם אצל אללה הוא הירא שבכם. אללה יודע ומכיר כל דבר לפני ולפנים" (סורת  החדרים:13).

אללה ישתבח שמו ויתעלה שלח את הנביא מוחמד עליו ברכה ושלום
כדי להביא רחמים על שוכני העולמים, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" לא שלחנוך כי אם להביא רחמים על שוכני העולמים" (סורת הנביאים:107).

זהו השליחות והדת של הנביא מוחמד עליו ברכה ושלום אשר הורד עליו מעם אללה יתעלה כדי לקרוא לעבודתו של אללה יתעלה בחוכמה ובדברי מוסר נאים, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב :"קרא אל נתיב ריבונך בחוכמה ובדברי מוסר נאים , והתנצח עִמם בדרכי נועם . ריבונך מיטיב לדעת מי תעה מנתיבו , והוא מיטיב לדעת מי הם ישרי הדרך " (סורת הדבורה:125).

עבודתו של אללה יתכלה לבדו מחייבת את האדם להיות צודק עם הכל, האדם חייב להיות צודק עם עצמו ועם כל היצורים אשר ברא אללה יתעלה מסביבו אפילו עם בעלי החיות, הנביא מוחמד עליו ברכה ושלום סיפר לנו בחדת' על אשה אחת עינתה את חתול, נכלאה אותו, עד מותו מרעבון, בשבילו נכנסה לגיהנום כיוון שלא האכלת אותו ולא השקת אותו בעת כלאת אותו, ולא את שלחת אותו לחופשי עד שאכל מעשב האדמה. ובמקביל,  אללה יתלה הכניס את איש זונה  את גן עדן מפני השקאת כלב אשר היה אוכל מהעפר מפני הצמאון, הבניא מוחמד עליו ברכה ושלום ציווה את הנוסלמים להיות צודקים אפילו עם האויבים, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב :" אמור, ריבוני ציווה על הצדק, וכוונו פניכם בכל מסגד, ופנו אליו בתפילה בייחדכם לו את הדת. כשם שברא אתכם לראשונה, כן תשובו"(סורת ממרום החומה:29).
   

פסוקים אשר מסדרים את שכונת טובה:-

 אללה יתעלה צוויה על להתנהג אלהים בטוב, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב :" אין אללה אוסר עליכם לכבד ולעשות צדק עם אלה אשר לא יילחמו בכם בשל הדת ולא יגרשוכם ממושבותיכם. אללה אוהב את העושים צדק"(סורת העומדות למבחן:8 )

 אללה יתעלה ציווה להבטיח את ביטחונם, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב :" ואם יבקש אחד המשתפים כי תערוב לשלומו, היה ערב לו למען ישמע את דבר אללה, ואחר הבא אותו אל מקום מבטחים. זאת כי הם עם אשר לא ידעו"(סורת ההצהרה:6).

 אללה יתעלה ציווה שלא לבגוד בהם, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב :" אם חושש אתה כי עומדים אנשים לבגוד בך, הטח זאת בפניהם בכל תוקף. אללה אינו אוהב את הבוגדים" (סורת המלקוח:58).

אללה יתעלה ציווה להשיב כל פיקדון לבעליו, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב :" אללה מצווה עליכם להשיב כל פיקדון לבעליו ולשפוט בין האנשים משפט צדק. מה נאים הדברים שאללה דורש מכם, ואללה שומע ומבחין"(סורת הנשים:58).
 
אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב :"אבל לא למשתפים אשר ערכתם עמם חוזים בשבועה, ואשר לא החסירו דבר מהתחייבותם כלפיכם ולא סייעו ביד איש כנגדכם. לאלה השלימו את חוזיהם עד שתימלא תקופתם, כי אללה אוהב את היראים."(סורת ההצהרה:4).  
 להתנהג אלהים בצדק ולא לדכא אותם, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב :" הוי המאמינים, קיימו את חובתכם לאללה והעידו עדות אמת, ואל תגרום לכם טינתכם לאנשים לנהוג באי- צדק. נהגו בצדק, כי אין קרוב מזה לירארת שמים, והיו יראים את אללה, כי אללה מכיר את מעשיכם לפני ולפנים" ( סורת השולחן : 8 ).

 לא להפגע בהם, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב :" "הילחמו למען אללה באלה אשר יילחמו בכם, ואל תשלחו יד. אללה אינו אוהב את השולחים יד" (סורת הפרה:190).

 להשיג את השלום עמם, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב :" אם ייטו לשלום, נטה לו גם אתה, והיסמך על אללה, כי הוא שומע ויודע" (סורת המלקוח:61).


לרסן את האינסטינקטים והרצונות של בני האדם, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב "  אמור, כל שריבוני אסר הן התועבות, בין גלויות ובין נסתרות, והפשע, והפגיעה בלא צדק, ולצרף לאללה שותפים אשר הוא לא הוריד ממרומים כל אסמכתא לאמיתות, ולהגיד על אללה דברים אשר לא תדעו." (סורת ממרום החומה : 33).

עבודותו של אללה יתעלה מובילה לחשוב טוב באללה ומרחיקה את האדם מפסימיות אשר מעכבת את ההתלהבות והאמביציה, עבודותו של אללה יתעלה מובילה גם כן לרגיעת הנפש ולהאמין בגורל מכוון שהוא מוכיח לדעת כי  מה שגזר אללה יתעלה לו או עליו הוא הטוב ביותר,אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אחר הקושי תבוא הקלה!* אחר הקושי תבוא הקלה!"(סורת הרווחה:6-5).
 
עבודותו של אללה יתעלה מפטרת את האדם מהמיתוסים והאשליות אשר קושרות את האנשות לאלים שאינם מועילים או מזיקים, הנביא אהרבם עליו השלום הבהיר את זה לבני עמו על  ידי סגנון אשר דוחף אותם לחושב על האמיתות של האלים שלהם, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" קרא לפניהם את קורותיו של אברהם.* הוא אמר לאביו ולבני עמו, את מי תעבדו?* אמרו, אנו עובדים אלילים, ולא נחדל לדבוק בהם.* אמר, האם ישמעוכם כאשר תפנו בתפילה?* או שמא יוכלו להועיל או להזיק לכם?* אמרו, כך מצאנו את אבותינו עושים.* אמר, ראו את אשר תעבדו,* אתם ואבותיכם הקדמונים* הם אויבים לי, חוץ מאשר ריבון העולמים,* אשר ברא אותי. הוא ינחני,* והוא אשר ייתן לי מאכל ומשקה* ובחלותי ישלח לי מרפא,* והוא  אשר ימיתני ואחר יחייני* והוא אשר נכספתי כי יסלח לי על חטאי ביום הדין"(סורת המשוררים:82-69).   

 

-עבודותו של אללה יתעלה מפטרת את האדם מהשיעבוד של המשטרים והחוקים האנושיים אשר נבנו כדי להשיג אינטרסים אישיים, איזוריים או בנלאומיים אשר משעבדים את האנשים, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:"אמור, האקח לי מגן זולת אללה אשר יצר את השמים ואת הארץ? הן הוא המאכיל ולא המואכל. אמור, צוויתי להיות ראשון המתמסרים, ואל תהיה במשתפים"(סורת המקנה:14).

-להזין את הרוח בביטחון באללה אשר מוביל להתגבר על המצוקות ומשברים, כיוון שהעבודת לאללה יתעלה מעוררת אימון באללה יתעלה, לאחר שהנביא משה עליו השלום ועמו נמלטו מהדיכוי של פרעה ואנשיו אשר הרגו את בניהם ונשותיהם והטיל עליהם מצור בעוד שלבו מלא בשנאה ועכס כלפיהם, הים היה מולם בעוד שפרעה וחייליו רודפים אותם, אז אנשי משה נכחו לדעת שהם יטבעו בים ואמר למשה עליו השלום הם יתפסו אותנו, משה אמר להם  וריבוני עמי בעוד בוטח באללה יתעלה שלא יכאזב אותו, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" עם בוקר הדביקו אותם (המצרים),* וכאשר ראו שני המחנות זה את זה, אמרו בני עמו של משה, הם השיגונו* אמר, כלל לא. ריבוני עמי והוא ינחני* אז הורינו למשה, הכה במטך את הים. הור נקרע, וכל קרע ניצב כהר נישא* קירבנו לשם את האחרים.* בזאת צפון אות, ואולם מרביתם לא יאמינו.* ריבונך הוא האדיר והרחום"(סורת המשוררים:68-60).
   

-הסוד של אושר הנפש ושלוות הלב היא האמונה בגזרת הגורל וכי העבד חייב להאמין שמה שפגע בו לא היה מחטיא אותו, ומה שהחטיא אותו לא היה פוגע בו כפי שדווח לנו הנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום כאשר אמר:"
וזכור שאם כל האנשים נאסוף כדי להועיל לך, הם לא יוכלים להועיל לך פרט אשר מה שאללה גזר עלך מראש, ואם כולם מתאספים כדי להזיק לך, הם לא יהיו מסוגלים להזיק לך אלא בדבר שאללה גזר עלך מראש".  

כאשר יאמין העבד בזה ויכח לדעת שהכל בידו של אללה יתעלה וכי כל מה שמתרחש ביקום הוא גזרת גורלו של אללה יתעלה, אז יירגע לבו וישמח בחלקו, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אין אסון מתרחש בלא שירשה אללה. כל המאמין באללה, הוא ידריך את לבבו. אללה יודע כל דבר"(סורת הנופלים בפח:11).
 
ויכנע לאללה יתעלה ויפקיד את דברי חייו בידיו של אללה ישתבח שמו ויתעלה ללא חרדה, דאגה או אי שביעת רצון, ואולי המצוקה מביאה לרחמים מעם אללה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב: " נכתב בספר כי מצווה עליכם להילחם, אף כי מאוס עליכם הדבר. ואולם יש אשר תמאסו בדבר -מה אף כי טוב הוא לכם, ויש אשר תאהבו דבר-מה, אף כי רע הוא לכם. אללה ידע את אשר לא תדעו " ( סורת הפרה: 216 ).  

הסבלנות, העבודת לאללה יתעלה מביאה לאושר בלב שאי אפשר להרגיש בו אלא לאחר כנות האימונה באללה יתעלה אשר עושה את אדם לשכוח את הכאבים של העולם הזה, המכשפים של פרעה אשר הביא למשה עליו השלום האימנו בו כאשר כראו את כנות האותות שלו והאמינו באללה יתעלה, אז פרעה צווה ליסר אותם לפני שיהרג אותם לאחר שיסרבו לחזור לדתו של פרעה כפי שאללה יתעלה דווח לנו בקוראן הקדוש, אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב:" אז השתחוו המכשפים אפיים ואמרו,מאמינים אנו בריבונם של אהרן ומשה.* אמר (פרעה), האומנם תאמינו לו בלא רשותי? הן הוא הגדול שבמכשפים אשר הכניסכם בסוד הכישוף! כרות אכרות את יד ימינכם ואת רגל שמאלכם ואצלוב אתכם על גזעי דקלים, וכך תדעו מי משנינו מטיל עונש כבד ונצחי.* אמרו, חי אשר יצר אותנו! לעולם לא נבכר אותך על פני האותות הנהירים אשר הביא הוא לנו.חרוץ את הדין כאשר תחרוץ, ואולם דינך יחול רק בעולם הזה* האמנו בריבוננו למען יסלח לנו על חטאותינו ועל הכשפים אשר כפית עלינו לעשות. אללה טוב ונצחי ממך. * כל הבא אל ריבונו בעודו חוטא, גיהינום שמור לו. לא ימות בו וגם לא יחיה"(סורת ט.ה:74-70).  

העבדות לאללה יתעלה מובילה ל פיקוח עצמי שדרכו יפקח העבד על כל המעשים והדבורים שלו, אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב:"כי כל קריצת עין וכל צפונות הלב ידועות לו"(סורת הסולח:19).

ויקפיד לציית להוראויו של אללה ישתבח שמו ויתלעה וימנע מכל האיסורים שלו מכוון שאללה יתעלה מבחין בו ויודע את כל המעשים שלו זה בניגוד לפיקוח הציבורי על פעילות פרטית שהאנשים מנסים להימלט ממנה בהעדר הפיקוח הזה, דרך משל האדם המוסלמי משתדל לשלם את הזכאת ברצונו ומחפש הזכאיים לזכאת בניגוד למס המוטל עליהם בכפייה ומנסים בכל דרך אפשרית להימלט משלום המס על ידי הזיוף והשוחד ומעשים אחרים הראוים לגינוי מבחינה מוסרית.


העבדות לאללה יתעלה היא בתור פתרון ותרופה לכל האסונות על ידי הציות והנכנעות לגזרת גורלו של אללה יתעלה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב:" הוי המאמינים, בעוז הרוח ובתפילה בקשו לכם ישועה, כי אללה עם עזי הרוח "(סורת הפרה:153).


אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב:" עוד נעמידכם במבחנם של סכנות ורעב ואבדות ברכוש ובנפש וביבול.בשר טובות לעומדים בעוז רוח,* אשר בפקוד אותם אסון, יגידו, אנו בידי אללה ואליו סופנו לשוב.* כל אלה, יישא ריבונם את תפילותיו עליהם ואת רחמיו, והם המישרים לכת"(סורת הפרה:157-155).


העבדות לאללה יתעלה היא בתור כבוד לעבדים שלו, אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב:" "עמוד בעוז רוח, ואללה הוא אשר יעזור לך לעמוד. אל תצטער בעטיים ובל יציקוך מזימותיהם.* אללה עם היראים ועם המיטיבים." (סורת הדבורה: 128-127).

אללה יתעלה הוא בורא היקום והוא אשר מסדר ענייניו של היקום.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב:"הלוקחים להם למגינים את אללה ואת שליחו ואת המאמינים, הם מחנה אללה והם הגוברים"(סורת השולחן:56).

העבדות לאללה יתעלה היא שמירה מהפתויים של השטנים, אללה יתעלה שמור את העבדים הכנים באימונתם מפני הפתויים והלחשים שלהם, אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב:"אמר, (אללה), זהו אורח המישרים הטוב בעיני.* לא תהיה  לך סמכות על עבדי חוץ מאשר על הסוטים הנוהים אחריך" (סורת אלחג'ר:42-41).
 
העבדות לאללה יתעלה היא שלווה לנפש אשר עוזרת לנפש האנושית להתגבר על צורות הפחד השונות הן פחדים וחרדות של אירועים מהעבר והן פחדים מההווה והעתיד על האימנוה הכנה של הכל בידיו של אללה יתעלה הדבר שמוביל לשלוות הלב  כשאר שומע את דבריו של אללה ישתבח שמו ויתעלה שאמר בספרו הנשגב:" כל הירא את אללה, הוא ייתן לו מוצא,* וישלח לו פרנסה בלא שישער מאין. כל הנסמך על אללה, הוא ייתן לו את חלקו. הן אללה משיג את כל חפצו, ולכל דבר קבע אללה מידה" (סורת הגטין:3-2).

כל צורות הפחד האנושי יסתיים בנכחותה של העבדות לאללה  יתעלה מספקת שביעות לנפש :-

 

*הפחד מפני הלא נודע. עם עבדות לאללה אין חשש מפני הלא נודע, אין דאגה לגבי העתיד ואיך מפחד מי ששומע אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב:" אללה הבטיח למאמינים ולמאמינות גנים אשר נהרות זורמים למרגלותיהם ואשר לנצח יהיו בהם, ומשכנות נאווים בגני עדן, יתרה מזו: הם יפיקו רצון מלפני אללה. זוהי הזכייה הכבירה."(סורת ההצהרה:72).
 
*פחד ממחלות. עם העבדות לאללה יתעלה איך מפחד מי ששומע אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " לא יפקוד אסון את הארץ או אתכם אשר לא נרשם בספר בטרם נחוללו. אין קל מזה לאללה.* לפיכך אל תצטערו על אשר החמצתם ואל תעלצו באשר השגתם. אללה אינו אוהב את היהירים הרברבנים" (סורת הברזל:23-22).

*הפחד מהמוות. עם העבדות לאללה יתעלה איך מפחד מי ששומע אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" לא תמות נפש בטרם ירשה אללה, כי נכתב המועד בספר". (סורת בית עמרם:145).


*פחד מאי העמדת צאצאים. עם העבדות לאללה יתעלה איך מפחד מי ששומע אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" לאללה מלכות השמים והארץ: יברא את אשר יחפוץ, ויעניק בנות לשאר יחפוץ ובנים לאשר יחפוץ,* או ייתן להם משני המינים, בנים ובנות, ויעקר את אשר יחפוץ. יודע הוא ויכול."(סורת המועצה:50-49).    

*פחד ממחלת נפש. עם העבדות לאללה יתעלה איך מפחד מי ששומע, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " הם המאמינים אשר לבם בוטח בזכר אללה. אכן בזכר אללה יבטחו הלבבות" (סורת הרעם:28).

* הפחד מהרודנים. עם העבדות לאללה יתעלה איך מפחד מי ששומע אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב "אשר אמרו להם האנשים, הנה נקבצו האנשים להילחם בכם, על כן גורו מפניהם, ואולם הדבר רק הוסיף להם אמונה, ואמרו, דיינו באללה, ומה טוב להיסמך עליו* לבסוף שבו בחסד אללה וברכתו, ולא אונה להם כל רע. הם ביקשו להפיק רצון מלפני ריבונם, ואללה הוא מרעיף הברכה הכבירה.* רק השטן הוא המבקש להטיל אימה עליכם מפני בעלי בריתו, על כן אל תחרדו מפניהם, כי אם מפני היו חרדים, אם מאמינים הנכם".(סורת בית עמרם:175-173).

* פחד מעוני ורעב. עם העבדות לאללה יתעלה איך מפחד מי ששומע אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " מה רבים היצורים אשר נבצר מהם לכלכל עצמם. אללה יכלכל אותם ואתכם, והוא השומע והיודע" (סורת העכביש:60).


*הפחד על הפרנסה. עם העבדות לאללה יתעלה איך מפחד מי ששומע אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב" אללה דואג לכלכלתו של כל יצור עלי אדמות, והוא יודע מתי יונח ומתי יופקד. הכל נרשם בספר ברור." (סורת הוד:6).

*פחד מאי מחילת החטאים. עם העבדות לאללה יתעלה איך מפחד מי ששומע אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש " אמור, הוי עבדי אשר שיקעו עצמם בהוללות, אל תיוואשו מרחמי אללה. אללה מוחל על כל החטאים. הן הוא הסולח והרחום" (סורת החבורות: 53).

*הפחד מהאנשים. עם העבדות לאללה יתעלה איך מפחד מי ששומע אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב :"אם יביא אללה עליך צרה, איש מלבדו לא יכול לסלקה, ואם ירצה להיטיב עמך, לא יכול איש לעצור את ברכתו. הוא יעניקנה לאשר יחפוץ מבין עבדיו, והוא הסולח והרחום" (סורת יונה: 107).  

חזרה למקור

דבר מוסכם הוא כי ישנם מקור לכל דבר ותחילה לכל אירוע, מוצא האנושות הוא אחד ויצאה מאדם ראשון עליו השלום אביהם של כל בני האדם, לאחר מכן החילו בני האדם להתרבות, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב" הוי האנשים, היו יראים את ריבונכם אשר ברא אתכם מתוך נפש יחידה, וברא מתוכה בת-זוג, והפיץ משניהם אנשים ונשים לרוב. היו יראים את אללה אשר בשמו תבקשו זה מזה, ושמרו על חובתכם לקרובי משפחה, כי אללה צופה בכם" (סורת הנשים:1).


ההיגיון אומר כי כל עוד המקור הוא אחר, זה טבעי כי האימונה הראשונה היא אחת שהיא אימונת ייחודו של אללה ישתבח שמו ויתעלה ללא שותף מכוון שהאימונה זו היתה האימונה והדת שאדם עליו השלום אביהם של כל בני האדם, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בקוראן הקדוש" האנשים היו כולם בני אומה אחת, ואז נחלקו ביניהם, אלמלא גמר ריבונך אומר, כבר היו שופטים ביניהם בכל אשר נחלקו בו" (סורת יונה:19).

ההבדלים האלה הביאו להבדלים אחרים במחשבה, חיים ושפה כפי שהקוראן הקדוש דווח לנו, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב: " אחד מאותותיו הוא בריאת השמים והארץ, ושלל לשונותיכם וצבעיכם. בזאת צפונים אותות לשוכני העולמים."(סורת בני ביזנטיון:22).

דבר זה עלול להביא לסטייה מהאימונה והדת, הדבק זה משתקף בגלוי בריבוי של הדתות, האימונות והאלים על פני האדמה, לכן בני האדם חיים לחזור למקור הפוחלן והדת הנכונה שהיא דת הייחוד של אללה יתעלה ולציית להוראותיו של אללה ישתבח שמו ולהיכנע לו בכל ענייני החיים עד שיחיו חיים כבוד ואושר אמיתי, אחרת הם יחיו חיים מרירים בעולם הזה ובעולם הבא,אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" א.ל.ר. זהו ספר אשר הורדנוהו אליך ממרומים למען תוציא את האנשים מחושך לאור ברשות ריבונם, אל אורח (אללה) האדיר והמהולל"(סורת אברהם:1).

קריאה

אנו קוראים לאלה שאינם מוסלמים מתורבתים והשקולים לקרוא את התרגום של הקוראן הקדוש שנחשב לחוקה של המוסלמים, הם יגלו את פתרונות לכל הבעיות שלהם והבעיות המדיניות, כלכליות, חברתיות מוסריות של העולם, אלא שהם חייבים להניח את הדעות המוקדמות  שלהם בצד כיוון שהקוראן הקדוש הוא חוקה של כל בני האדם ולא לערבים בלבד שזועמים בכלי התקשורת, הכללים של החוקה זו כוללים את כל ענייני החיים ההולים לכל זמן ומקום, הם גם ימצאו בו תשובות לכל השאלות שעולות על דעתם של הלא מוסלמים אודות העולם הזה והעולם הבא, (מוכנים לספק לך עותק של הקוראן הקדוש בעברית), הקוראן הקדוש הוא השליחות האחרונה שירדה מעם אללה יתעלה על הנביא מוחמד עליו ברכה ושלום אשר מכבדת את כל השליחות שקדמו לה היהדות והנצרות, אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב: "אל תקללו את אלה אשר אליהם יתפללו הם מבלעדי אלוהים, פן יקללו את אלוהים בצדייה ובבלי דעת דבר. כך הִשֵׂאנו כל אומה להשתבח במעלליה, ואחר ישובו אל ריבונם, והוא יודיע להם את אשר עשו " ( סורת המקנה : 108) .

כאשר אנו מהרהרים בקוראן הקדוש אנו מוצאים כי הקוראן הקדוש מעלה את הנושאים לדיון בשקט ובאופן שובב את הלבבות ומשכניע את הספקנים בהוראות והחקיקות של האיסלאם, אללה יתעלה אמר: "אם לא התבוננו בקוראן?אלמלא בא מאללה, היו מוצאים בו ניגודים למכביר" (סורת הנשים:82 ).

הנושא די קריטי, דע את האלוה האמית שעבודתו מבילה להרגיש אושר ושלווה ולהכנס לגן עדן בעולם הבא, התרחק מבורות ומסורת עיוורת שמביאות להתרחקות הלבבות מדרך הישרה שמובילה לאמת ולהכרת אללה ישתבח שמו ויתעלה, זוהי הזדמנות נהדרת  שחייבים לתפוס אותה כל עוד שאללה ישתבח שמו ויתעלה התיר לנו את החזרה בתשובה לפני שהמוות יפתיע  אותך ולא תוכל לחזור בתשובה, אללה יתעלה יסלח לך את כל החטאים הקודמים ו החרטה על החטא הופכת את האדם למושלם, כאילו היה כך מיום לידתו לכן אל תחמיץ את הזדמנות הנהדרת, אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב:"אמור לכופרים כי אם יחדלו, ייסלח להם כל אשר עשו עד כה, אך אם ישובו לסורם, הנה זה כבר נודעה הדרך אשר בה נענשו בני הדורות הראשונים" (סורת המלקוח:38).


אני משוכנע כי ישנם רבים אינם מרוצים מעבודת זולתו של אללה שיצר אותם מכלום דווקא אלה אשר עובדים יצורים שלה אללה ישתבח שמו כגון בעלי החיים  ותופעות הטבע, דבר מוזר הוא כי הם מחפשים אלוהות שהשכל הבריא והאדם המתורבת לעולם לא מקבלים כגון עבודת האש והשטן ועכברים וכיוצא באלה, אללה יתעלה אומר גם כן בספרו הנשגב:" האם לא התהלכו בארץ והאם לא היה להם לב להבין, או אוזניים לשמוע? לא העיניים עיוורות, כי אם הלב אשר בחזה " (סורת העלייה לרגל: 46) .

מי שרוצה את האמת, אללה יתעלה ידריך אותו לאמת אם יהיה נאמן ומהימן,אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:"אין אסון מתרחש בלא שירשה אללה, כל המאמין באללה, הוא ידריך את לבו, אללה יודע כל דבר"(סורת הנופלים בפח:11).

האדם חייב שלא להיות גאה או להתנשא על האנשים עד שלא יטעו את נתיב הבינה של אללה ישתבח שמו ויתעלה, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אטה מעל אותותי את המתנשאים בארץ בלא צדק, ואף אם יראו את כל האותות, לא יאמינו בהם, ואף אם יראו את נתיב הבינה, לא ילכו בו. אך אם יראו את נתיב המדוחים, ילכו בו, זאת כי הכחישו את אותותינו ולא נתנו את דעתם להם"(סורת ממרום החומה:146).

תזור לאללה יתעלה הראוי לפולחן לבדו ותמצא שהוא יותר רחום מאמה שלך, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הוא המתפלל לשלומכם, וכן מלאכיו, למען יוציאכם מחושך לאור. עם המאמינים הוא רחום תמיד."(סורת המחנות:43).


סיום:

קוראים יקרים, אני דואג להשיג את הטוב לבני האדם, הדבר שדחף אותי לכתוב את הספר זה מכוון ש"הטוב ביותר באנשים הוא אשר המועיל ביותר לאחרים" לפי ההוראות של הדת שלנו אשר ציוותה עלינו לרחם על האנשים אשר דווחה לנו כי אללה ישתבח שמו ויתעלה ירחם את הרחומים. אללה ישתבח שמו ויתעלה צווה עלינו לאהוב את הטוב לאחרים, הנביא מוחמד עליו ברכת אללה ושלום אמר:" תאהוב לאחרים כמו שאתה אוהב לעצמך". ההוראות של אללה יתעלה אלה עשו אותי להשקיע כל מאמץ אפשרי להבהיר את האמת שכלי התקשות מנסות לזייף ולעוות את העובדות, ההוראות של אללה ישתבח שמו ויתעלה מצוות לברר את כל הדברים לפני להודות בהם,אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הוי המאמינים, בבוא אליכם איש מופקר ובפיו הודעה, בררו את הדבר, פן תפגעו באנשים בשוגג, ותתחרטו על כל שעוללתם (סורת החדרים: 6).

האנשים שעובדים אחרים מלבד אללה יתעלה חייבים שלא להיות אנוכיים בכספים ובילדים שלהם, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אל יחשבו הכופרים כי השהות אשר ניתן להם טובה לנפשותיהם. אנו נותנים להם שהות רק למען תרבה אשמתם, וצפוי להם עונש מחפיר"(סורת בית עמרם:178).

המתנות והמענקים של אללה יתעלה לאלה אשר עובדים זולתו אינם נחשבים לראיה על אהבת אללה יתעלה משום שאללה יתעלה מעניק את החסדים שלו לאלה שאוהב וגם לאלה שאינו אוהב אלא שמעניק את עבודתו לאלה שאוהב בלבד, הדלת לאהבת אללה פתותה בתנאי שתעבוד את אללה יתעלה בכנות כדי להיות מאלה אשר אללה יתעלה אוהב אותם,אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" אלמלא נטו האנשים להיות אומה אחת, היינו עושים לכופרים ברחמן בתים אשר גגות של כסף להם, ומדרגות לעלות בהן אל הגג,* ושערים לבתיהם ויצועים להסב עליהם,* ועיטורי זהב. כל אלה אינם אלא תענוג חולף של חיי העולם הזה, ואילו העולם הבא שמור אצל ריבונך ליראים."(סורת עיטורי הזהב:35-33).   

הכספים והילדים של האדם בעולם הזה לא יועילו לו אם הוא מת בעודו עובדים אחרים מלבד אללב יתעלה ויהיו בתור נקמה ועונש ביום תחיית המתיים כפי שאללה יתעלה דיווח לנו בקוראן הקדוש, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הונכם ובניכם לא יעלוכם אל קרבתנו. רק המאמינים ועושי הטוב, להם יושב כפליים כפועלם, וישבו לבטח במדורים עליונים"(סורת שבא:37).

ביום הדין יעמוד האדם לבדו ונטול מכל הרכוש שלו בעולם הזה כמו שנוצר בפעם הראשונה,אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " הנה באתם אלינו, כל אחד יחדיו, כדרך שבראנו אתכם לראשונה, והשארתם מאחורי גביכם את כל אשר הענקנו לכם, אין אנו רואים עמכם את מליצי היושר שלכם, אשר טענתם כי הם שותפים לאללה כאדונכם. נותק הקשר ביניכם, וזנחו אתכם אלה אשר טענתם לקיומם" (סורת המקנה:94).
 
האדם חייב לברר את כל הדברים החשובים דווקא הקשורים לדת ולאימונה, וכמו שהאדם מבקש ערבויות פיננסיות בעסקאות המסחריות שלו אולי הוא צריך לברר את כל הדברים הקשורים לדת ולאימונה שלך לפני שתתחרט על זה ואז יהיה מאוחר מידי לברר את האמת, האדם יחי בעולם הזה חיים אחד ועליו לבחור בדת הנכונה, אללה יתעלה קרא לאנשים לעבוד אותו והבטיח את המאמינים בכניסה לגן עדן,  אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב " הסבורים האנשים כי יונח להם להגיד, האמנו, ולא יעמידום בנסיון?* הרי כבר ניסינו את אשר היו לפניהם, ואללה ידוע ידע מי הם דוברי האמת וידע מי הם המכזבים" (סורת העכביש:3-2).


העבדות לאללה יתעלה מספיקה דיו כדי להשיג את האושר בעולם הזה ובעולם הבא בעוד שהכספים לא יכולים לרכוש את המעשים הטובים או להיפטר ממעשים רעים ביום תחיית המתים, אללה ישתבח שמו ויתעלה אמר בספרו הנשגב:" הכופרים, גם אם יציעו ארץ ומלואה ואף כפליים למען יפדו עצמם מן העונש ביום תחיית המתים, לא יקבלו זאת מהם, ונועד להם עונש כבד"(סורת השולחן:36).

קוראים יקרים, אני מתפלל לאללה יתעלה שידריך אתכם לדרך הנכונה ולדת האמת והבריכה והשלום על הנביא מוחמד הנביא של האסלאם ועל המשפחה והחברים שלו.